در واقع چگونه می توان یک صفحه وب را با استفاده از سئو رتبه بندی کرد؟
در حقیقت، سالانه هزاران مقاله، راهنما و آموزش در مورد سئو منتشر می شود. اکثر این راهنماها یا بسیار مقدماتی یا گسترده هستند، یا به انتهای طیف می روند و یک موضوع بسیار خاص را پوشش می دهند.

در واقع هیچکدام نحوه رتبه بندی یک صفحه وب را از ابتدا تا انتها به شما نشان نمی دهند.

آنچه مورد نیاز است راهنما یا طرح اصلی است. برای کمک به ما، به یک چک لیست گام به گام برای رتبه بندی یک صفحه با شروع یک ایده، تا ریختن ترافیک به حساب گوگل آنالیتیکس شما، نیاز داریم.

این به عنوان چارچوبی برای سئوکاران جدیدتر است که می توانند کارهای خود را در بالای آن بسازند. این فرایند اساسی، به یک شکل یا شکل دیگر، به هزاران صفحه و بالاتر از آن به میلیون ها کلمه کلیدی کمک کرده است تا رتبه های بالاتری کسب کنند.

آن را به عنوان یک راهنمای سئو برای مبتدیان در نظر بگیرید.

آنچه باید بدانید: این چک لیست فرض می کند شما حداقل یک درک اساسی از سئو دارید. شما می توانید یک برچسب عنوان بنویسید، بدانید که rel = canonical چیست و حتی ممکن است یک یا دو لینک ایجاد کرده باشید.

نکاتی برای یادآوری:

۱۰۰ فاکتور برای رتبه بندی یک صفحه در Google وجود دارد، از به اشتراک گذاری ساده مقاله در توییتر، تا به دست آوردن پیوند از نیویورک تایمز. این راهنما فقط یک فرآیند ممکن را نشان می دهد. و راهنمای قطعی نیست.

این چک لیست به عنوان یک چارچوب سئو در نظر گرفته شده است. این هر سناریو را با جزئیات پوشش نمی دهد، اما در عوض یک طرح کلی از رتبه بندی یک صفحه وب از ابتدا تا انتها برای شما فراهم می کند، بنابراین می توانید فرایند خودتان را در این چهارچوب بسازید.

۱- کار دقیق تر، نه سخت تر

در اینجا راز این فرآیند سئو وجود دارد: ما نمی خواهیم برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنیم، می خواهیم همزمان برای صدها یا هزاران کلمه کلیدی رتبه بندی کنیم. ما می توانیم این کار را دقیقاً با همان کار انجام دهیم.

دقیق تر، سخت تر نیست

جادو هنگام شروع تحقیق کلمات کلیدی اتفاق می افتد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب (یا غلط) برای هدف گذاری در این مرحله می تواند کل موفقیت ما را پیش بینی کند.

با شروع، احتمالاً حدس می زنید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید رتبه بندی کنید، اما آیا آنها کلمات درستی هستند؟ بزرگترین اشتباهاتی که مردم در این مرحله از تحقیقات کلمات کلیدی مرتکب می شوند عبارتند از:

  • انتخاب کلمات کلیدی که به اندازه کافی خاص نیستند (بسیار گسترده)
  • انتخاب کلمات کلیدی با رقابت زیاد
  • کلمات کلیدی بدون بازدید کافی
  • کلمات کلیدی مربوط به تجارت شما نیستند
  • تلاش برای رتبه بندی هر بار برای یک کلمه کلیدی واحد

بزرگترین اشتباه، تلاش برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی در یک زمان است. مردم موارد مشابه را از راه های بسیار مختلف جستجو می کنند. یا آنها به روش های بسیار خاصی جستجو می کنند. این نشان دهنده گستره طولانی تحقیقات کلمات کلیدی است و می تواند تا ۸۰٪ از کل ترافیک جستجو را نشان دهد.

شما می خواهید در حالی که همان کار را انجام می دهید، تا آنجا که ممکن است کلمات کلیدی بلند و طولانی را بگیرید.

آن را به عنوان تفاوت بین ماهیگیری با نیزه، در مقابل ماهیگیری با تور در نظر بگیرید. در صورت ماهیگیری با نیزه، ممکن است یک ماهی را صید کنیم – یا اگر از دست بدهیم، هیچ ماهی را نمی گیریم. اما ماهیگیری با تور ممکن است ده ها ماهی را با یک پرتاب صید کند.

بنابراین، به جای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی، بیایید با یک دانه کلمه کلیدی شروع کنیم که به یک موضوع تبدیل می شود.

میزان رقابت کلمه کلیدی

۲- با یک بذر توانا شروع کنید (کلمه کلیدی بارور)

برای شروع، شما می خواهید “کلمات کلیدی دانه” خود را کشف کنید تا موضوع کلمه کلیدی خود را رشد دهید. کلمات کلیدی بذر عبارات اساسی و واضح هستند.

اغلب، کلمات کلیدی دانه عباراتی هستند که “فکر می کنید” می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اگر کسب و کار شما پکیج های آموزشی کنکور می فروشد، اولین کلمه کلیدی بذر شما ممکن است “خرید پکیج آموزشی” باشد.

یافتن دانه های کلمات کلیدی خوب اغلب ترکیبی از ایده پردازی با کمی تحقیق است. یک دانه خوب به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  • وب سایت من در مورد چیست و یا چه چیزی ارائه می دهم؟
  • فکر می کنم می خواهم برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کنم؟
  • چه تبلیغاتی می خواهم بخرم؟

بذرهای خوب معمولاً گسترده هستند، اما خیلی گسترده نیستند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه بستنی فروشی داشته باشید، ممکن است عبارت “بستنی” یک دانه خوب به نظر برسد، اما احتمالاً خیلی گسترده است. (“بستنی” می تواند چیزهای زیادی داشته باشد.) یک جمله خاص تر مانند “بستنی فروشی” یا “بستنی فروشی میهن” ممکن است بهتر کار کند.

به طور معمول سه مکان خوب برای یافتن بذر کلمات کلیدی وجود دارد.

  • وب سایت من قبلاً برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کرده است؟
  • رقبای من برای چه رتبه ای قرار می گیرند؟
  • ابزارهای جستجوگر سئو چه چیزی را جستجو می کنند؟

(ابزارهای یافتن کلمات کلیدی دانه شامل Keyword Explorer و Google Keyword Planner)

در این مرحله حداقل به ۱ دانه کلمه کلیدی نیاز دارید، اما اگر قصد دارید یک استراتژی محتوای بزرگتر داشته باشید، داشتن تعداد بیشتری، حتی ده ها یا صدها بذر به درد شما نمی خورد.

۳- کلمات کلیدی خود را لیست کنید

در مرحله بعدی، ما می خواهیم دانه کلمات کلیدی خود را به یک موضوع کلمه کلیدی تبدیل کنیم، متشکل از کلمات کلیدی مرتبط به هم.

استفاده از مضامین کلمات کلیدی فرصت های بسیار بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد. به جای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی، هدف بهتر این است که برای چندین کلمه کلیدی متمرکز بر یک ایده واحد رتبه بندی کنید.

به عبارت ساده، هرچه صفحه وب ما دارای کلمات کلیدی طولانی تر باشد، موتورهای جستجوی ترافیک با کیفیت تر به آن ارسال می کنند.

ایجاد لیست ها معمولاً با استفاده از ترکیبی از ابزار Google و کلمات کلیدی (رایگان یا پولی) برای یافتن تمام کلمات کلیدی مرتبط با بذر کلمات کلیدی شما انجام می شود.

به طور معمول، لیست شما شامل کلمات کلیدی با ویژگی بیشتر است. هدف شما در این مرحله یافتن کلمات کلیدی است که نه تنها خاص باشند بلکه مربوط به تجارت شما نیز باشند و دارای حجم جستجوی کافی برای توجیه هدف گذاری باشند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی دانه ما “کنکور” باشد، ممکن است کلمات کلیدی مرتبط زیر را پیدا کنیم.

کلمه کلیدی مربوط به کنکور

هر یک از این کلمات کلیدی جدید از کلمه کلیدی دانه ما پشتیبانی می کنند و تعداد زیادی ایده محتوای جدید به ما می دهند. اگر به نظر برسد که کلمات کلیدی مرتبط می توانند از ترافیک کافی پشتیبانی کنند، حتی ممکن است خود آنها به کلمات کلیدی جدید تبدیل شوند.

دلیل این کار این است: با هدف قرار دادن یک موضوع کلیدی کلیدی کمی گسترده تر، متشکل از چندین کلمه کلیدی بسیار نزدیک، شانس ما برای رتبه بندی برای این کلمات کلیدی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

۴- اهرم رقابت

بسیاری از افراد این قدم را از دست می دهند: رتبه بندی برای کلمات کلیدی پنهان که قبلاً رتبه بندی کرده است.

مهم نیست که چقدر باهوش باشید، رقبای شما قبلاً فهمیده اند – چه به طور تصادفی و چه با طراحی – کدام کلمات کلیدی پردرآمدترین هستند.

به جای اینکه خودتان این کلمات کلیدی پرسود را در طی یک دوره طولانی آزمون و خطا پیدا کنید، به راحتی می توانید هوش رقیب خود را به سرقت ببرید ۱۰۰۰ برابر. (در بیشتر مواقع، سرقت اشتباه است، اما در صورت سئو رقابتی مجبوریم اینکار رو بکنیم.)

اصول کار به این صورت است:

  • URL های رقبای خود را که قبلاً برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه بندی می کنند، پیدا کنید
  • سایر کلمات کلیدی مرتبط را که URL در Google رتبه بندی می کند نیز پیدا کنید
  • این کلمات کلیدی مرتبط طلا هستند.

متأسفانه، Google مستقیماً به شما نمی گوید که رقبای شما در چه رتبه ای هستند، اما تعداد انگشت شماری از ابزارهای جستجوگر شخص ثالث دقیقاً همین کار را می کنند و کار را بسیار راحت تر می کنند. در اینجا شکل ظاهری این داده ها در Keyword Explorer نشان داده شده است.

ابزار بررسی ماز

۵- پیدا کردن الماس

در این مرحله، ما احتمالاً ده ها یا شاید صدها یا هزاران کلمه کلیدی بالقوه برای کار داریم. جادو دقیقاً انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف قرار دادن و ساختن محتوا است.

مرتب سازی و فیلتر کردن کلمات کلیدی به خودی خود هنر است، اما الزامات اساسی که می خواهیم برآورده کنیم تقریباً موارد زیر است:

  • آیا کلمه کلیدی از حجم جستجوی کافی برخوردار است؟
  • آیا این کلمه کلیدی مربوط به تجارت من است؟
  • آیا می توانم در اطراف این کلمه کلیدی محتوای جذاب تری ایجاد کنم که بهتر از هر چیز دیگری باشد؟
  • آیا واقعاً می توانم برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنم؟

پاسخ آخرین سوال ممکن است دشوارترین باشد، اما همچنین یکی از مهمترین سوالات است.

۶- ایجاد ارزش برای مخاطب

آیا می خواهید بدترین عبارت مطلق در بازاریابی را بدانید؟

این “بهینه سازی محتوا” است.

تعداد زیادی از مردم محتوای کالا را تصور می کنند: چیزی که به طور قابل پیش بینی کاملاً جدا از ارزش بالقوه ای که برای کاربران نهایی ایجاد می کند، تولید می شود.

محتوای بدون ارزش هرزنامه است.

اگر می خواهید رتبه بندی کنید – اگر واقعاً می خواهید رتبه بندی کنید – باید این سوال را درک کنید:

  • چگونه محتوای شما بهتر از محتوایی است که در حال حاضر برای کلمه کلیدی شما رتبه بندی می شود؟
  • چرا که اگر محتوای شما کاربر را با روشی برتر نسبت به محتوای موجود رضایت نمی دهد، چرا گوگل رتبه شما را بالاتر می برد؟
  • با موضوع کلمه کلیدی خود شروع کنید، ابتدا بپرسید که چگونه می توانید ارزش ایجاد کنید.

ارزش جنبه های مختلفی دارد. در حالی که Google در مورد چگونگی ارزیابی محتوا، سرنخ و رهنمودهایی ارائه می دهد، اما معمولاً ترکیبی از سودمندی، اعتماد، اقتدار و تجربه کاربر است. به طور خلاصه، شما می خواهید وب سایت شما وب سایتی باشد که به طور کامل کاربر را برای کلمه کلیدی داده شده خود راضی کند.

بهینه سازی مطلق محتوای شما نه تنها به رضایت کاربران کمک می کند، بلکه به ایجاد پیوندها، تعامل کاربر کمک می کند و از تغییرات الگوریتمی آینده محافظت می کند.

چگونه ارزش ایجاد کنیم؟ ما با کشف هدف شروع می کنیم.

۷- تشخیص هدف: کلمات کلیدی و هدف آنها

اینجا جایی است که بسیاری از افراد دچار لکنت می شوند: شما کلمه کلیدی خود را می گیرید و در اطراف آن محتوا ایجاد می کنید – شاید یک پست وبلاگ ایجاد کنید، شاید یک صفحه خرید – قبل از اینکه واقعاً بفهمید که افراد با این کلمه کلیدی به دنبال چه چیزی هستند.

این به عنوان قصد شناخته می شود.

حدس زدن در قصد مانند قمار است. ممکن است فکر کنید می دانید مردم چه می خواهند، اما تا زمانی که تأیید نکنید، مانند پرتاب دارت با چشم بسته است.

وظیفه Google این است به افرادی که نتایج وب ارائه می دهد، سوالات آنها را برآورده کند، بنابراین اگر قصد خود را برآورده نکنید، احتمالاً برای مدت طولانی رتبه خیلی خوبی نخواهید داشت.

خوشبختانه، یک روش ساده برای تعیین قصد کلمه کلیدی وجود دارد: عبارت کلمه کلیدی خود را در Google جستجو کنید و تعیین کنید:

  • چه نوع صفحاتی در حال رتبه بندی هستند
  • عناصر مشترک هر صفحه، به عنوان مثال تصاویر، فیلم ها، خرید و غیره
  • آنچه Google به عنوان “جستجوهای مرتبط” لیست می کند
  • Google قبلاً کلمه کلیدی شما را در هزاران یا میلیون ها جستجو آزمایش کرده است، بنابراین آنها ایده خوبی از آنچه مردم به دنبال آن هستند، دارند.

به عنوان مثال، اگر عبارت کلمه کلیدی ما “کلاه های عید نوروز” بود، می توانستیم یک پست وبلاگ دیگری درباره کلاه های تولد بنویسیم، یا می توانیم بررسی کنیم Google در حال حاضر چه رتبه ای را در نظر گرفته است:

رتبه بندی در گوگل

از این طریق، می بینیم که Google هدف جستجوی “کلاه های عید نوروز” را تعیین می کند:

تصاویر کلاه های نوروز
خرید کلاه های نوروز
جستجوهای مرتبط در مورد سرپوش های نوروز
اگر می خواستیم برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنیم، عاقلانه خواهد بود که محتوایی تولید کنیم که روی این عناصر ارائه شود.

اما آیا کافی است فرم این صفحات را کپی کنید و پاسخ هایی را ارائه دهید که به همان اندازه خوب باشند؟ نه نه نه! راه بهتری وجود دارد…

۸- آخرین مرجع باشید

شماره ۸ در چک لیست چیز کوچکی به نظر می رسد، اما یک دنیا تفاوت ایجاد می کند.

بهترین نتیجه مطلوب برای جستجوی کلمه کلیدی خود باشید.

از نظر تئوری ساده به نظر می رسد، اما به معنای واقعی کل رقابت شما در تلاش است تا بهترین باشد و تنها یک مسابقه وجود دارد.

منظور از بهترین نتیجه مطلق چیست؟ ما چند روش را پوشش خواهیم داد، اما هدف نهایی این است:

آخرین کلیک باشید.

به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که وقتی افراد کلمه کلیدی شما را جستجو می کنند – و در نهایت شما را پیدا می کنند – شما آخرین نتیجه ای هستید که باید روی آنها کلیک کنید. شما چنین اطلاعات خوبی را ارائه می دهید، آنها دیگر نیازی به بازگشت و کلیک بر روی نتیجه دیگری ندارند. ممکن است اولین نتیجه ای نباشید که آنها کلیک می کنند (اگرچه این به شما نیز کمک می کند) اما قطعاً آخرین خواهید بود.

آخرین کلیک باشید.

این سوال را به وجود می آورد که چگونه آخرین کلیک می شوید؟ پاسخ به سوالات متفاوت است و کمی هنر و علم را با هم مخلوط می کند، اما برای آخرین کلیک، تعدادی چک لیست انتخابی وجود دارد که می خواهید علامت بزنید:

  • هدف کاربر را در نتایج جستجو شده مطابقت دهید
  • اطلاعات کامل تری ارائه دهید
  • مقتدر باشید
  • تجربه بهتر و / یا منحصر به فردی را ارائه دهید، به عنوان مثال طراحی، تجربه کاربری، سرعت

ما هدف کاربر را لمس کرده ایم، بنابراین بیایید کامل بودن را بررسی کنیم.

۹- چرا کامل بودن محتوا حرف اول را می زند

“۵۰۰ کلمه یا ۲۰۰۰ کلمه؟ این سوال است.”

با عرض پوزش، شکسپیر، در واقع این سوال نیست.

ایده طول محتوا اغلب در سئو جستجو می شود. “محتوای شما چه مقدار باید باشد؟”

بخشی از این دلیل این است که چندین مطالعه در طول سالها به طور مداوم نشان می دهد که به طور متوسط ​​، محتوای طولانی تر در Google عملکرد بهتری نسبت به محتوای کوتاه دارد. اما سئوکاران هوشمند معتقدند که دلیل عملکرد بهتر این محتوا طولانی تر نبودن آن است، بلکه در واقع کامل بودن آن است.

محتوای “کامل” چیست؟ این مطالبی است که:

به طور کامل پرسش جستجوی کاربر را برآورده می کند (دوباره “آخرین کلیک باشید”)
شواهد پشتیبان ارائه می دهد

  • به سوالات مربوط به سوالات جستجوی کاربر پاسخ می دهد
  • معتبر است (به عبارت دیگر، دلیل اعتماد کاربر به اطلاعات را فراهم می کند)
  • محتوای تکمیلی با کیفیت را برای پشتیبانی از محتوای اصلی ارائه می دهد

از دیدگاه گوگل، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود محتوای کامل تر عملکرد بهتری داشته باشد. ما در اینجا به تمام دانش و جزئیات فرو نخواهیم رفت، اما یک ساده سازی ممکن است این باشد:

Google دائماً تلاش می کند تا بفهمد محتوای شما “درباره چیست”. محتوای کامل تر این کار را آسان می کند.

محتوای کامل تر رضایت کاربران را جلب می کند.

برای کاملتر کردن محتوای ما و جلب رضایت خدایان Google، ما می خواهیم به تمام سوالات کاربران پاسخ دهیم. سوالات سئو

۱۰- مدل سازی هوشمند موضوع  (بدون کامپیوتر)

بخش بزرگی از کار گوگل صرفاً صرف تلاش برای فهمیدن اینکه محتوای شما “چیست” است. این برای انسان ها آسان است، اما برای رایانه ها سخت است. برای رسیدن به این هدف، آنها از بسیاری از تکنیک های پیشرفته مانند پردازش زبان طبیعی (NLP)، نمایه سازی مبتنی بر عبارت و یادگیری ماشین استفاده می کنند.

خوشبختانه، شما برای بهینه سازی محتوای خود در مورد یک موضوع خاص، به بانک رایانه ای نیاز ندارید. (اگرچه، اگر بودجه دارید بسیاری از شرکت های نرم افزاری خوب هستند که می توانند این سرویس را برای شما ارائه دهند).

اگر هدف شما این است که محتوای خود را کاملتر کنید، یک فرایند اساسی برای پیاده سازی ممکن است شبیه به موارد زیر باشد:

  • روی موضوع اصلی خود (کلمه کلیدی) در خود تمرکز کنید:
  • عنوان
  • آدرس اینترنتی
  • عنوان صفحه
  • محتوای اصلی صفحه
  • تصاویر و / یا فیلم

از لیست مهمترین مباحث / کلمات کلیدی ثانویه خود در تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید و از آنها برای پشتیبانی موضوع اصلی خود استفاده کنید. در صورت تضمین، این موارد می توانند در زیرعنوان ها مورد استفاده قرار گیرند و / یا به بخش خود تبدیل شوند.

  • به همین ترتیب، مهمترین “سوالات مرتبط” خود را (از تحقیق کلید واژه خود) در بخش های محتوای خود آنها بگنجانید.
  • مطمئن باشید که با ترکیب عناصر و قالب هایی از نتایج رتبه بندی برتر، از جمله تصاویر و قالب های ویدئویی، قصد کاربر را برآورده می کنید.
  • محتوای اصلی خود را با محتوای تکمیلی مفید، از جمله اطلاعات مفید اضافی در نوار کناری و ناوبری صفحه، تقویت کنید.
  • اگر نمی توانید در خود محتوا به یک موضوع شایسته بپردازید، به منبعی پیوند دهید.

در آخرین یادداشت، به طور معمول ایده آل است که اگر می توانید به داخل یکی از صفحات خود پیوند دهید، اما از پیوند دادن به وب سایت های دیگر نترسید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید آخرین کلیک باشید تا کاربران مجبور نشوند به Google برگردند. وقتی کاربران پاسخ شما را دریافت می کنند (حتی وقتی پیوند باشد) بیشتر یک مرجع می شوید.

اگر به درستی انجام شود، تحقیقات شما تا این مرحله باید به شما کمک کند صفحه ای ایجاد کنید که از طریق محتوای کامل، سوالات کاربر را کاملاً برآورده کند.

۱۱- E-A-T اقتدار شما

گذشته از خود محتوا، Google تعدادی سیگنال رتبه بندی برای تعیین معتبر بودن و قابل اعتماد بودن یک سایت به کار می برد.

اگرچه این مورد مخصوصاً در مورد سایت های پزشکی و معاملاتی (پول شما یا زندگی شما) صدق می کند، اما به طور کلی Google همه سایت ها را با برخی از استانداردهای “کیفیت” خاص – از جمله شما!

دستورالعمل های کیفیت جستجوی Google با اطلاعاتی درباره چگونگی قضاوت Google درباره “کیفیت” پر شده است. کنترل بسیاری از این استانداردها هنگام ایجاد محتوای شما آسان نیست (به عنوان مثال نظرات شخص ثالث درباره شما در سایت های دیگر.)

همانطور که گفته شد، بسیاری از این “سیگنال های اعتماد و اقتدار” مطمئناً تحت کنترل شما هستند، از جمله استانداردهای تحریریه نوشتن شما. به همین دلیل، خوب است سوالاتی را که Google در مورد الگوریتم های Panda و دستورالعمل های E-A-T برای صاحبان وب سایت منتشر کرده است، مرور کنید. سوالاتی که شامل:

  • آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟
  • آیا این مقاله توسط یک متخصص یا علاقه مند نوشته شده است که موضوع را به خوبی می داند یا طبیعتا عمق کمتری دارد؟
  • آیا سایت دارای مقاله های تکراری، همپوشانی یا زائد در مورد موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کلمات کلیدی کمی متفاوت است؟
  • آیا محتوا از مسائل املایی یا سبک شناختی عاری است؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر می رسد شلخته یا با عجله تولید شده است؟

برای آنچه ارزش دارد، اکثر سئوکاران حرفه ای اعتقاد ندارند که این سوالات نمایانگر عوامل رتبه بندی “سخت” هستند (به عنوان مثال گوگل نمره صریح “اقتدار” ندارد.) یک فرضیه این است که این کیفیت ها نمره گذاری می شوند و در یک مدل یادگیری ماشین تغذیه می شوند، که سپس محتوای شما را ارزیابی می کند.

صرف نظر از این، در این مرحله شما تمام ابزارهای لازم برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا را دارید.

۱۲- CTR از اینجا شروع می شود: اولین کلیک باشید

در مرحله ۸ به یاد دارید که گفتیم شما می خواهید آخرین کلیک شوید (که کاربر به آن نیاز دارد)؟ در اینجا، ما مشاوره رایگان ارائه می دهیم که دست در دست با این نکته کار می کند:

اولین کلیک نیز باشید.

هنگامی که صفحه ای از نتایج جستجو ارائه می شود، کاربران تصمیم می گیرند که در میلی ثانیه کلیک کنند. شما ممکن است رتبه های ۱، ۴ یا ۷ را کسب کنید، اما هنوز هم می خواهید هرچه بیشتر کلیک شوید. این به عنوان بهبود میزان کلیک شما شناخته می شود (CTR.)

صادقانه بگویم، مهم نیست که کلیک ها یک سیگنال رتبه بندی واقعی باشند یا نه، زیرا کلیک های بیشتر به معنای ترافیک واجد شرایط تر، به یک روش یا روش دیگر. این هدف است، درست است؟

نتایج Google 4-5 اهرم اصلی را برای تأثیر CTR به شما می دهد:

  • عناوین
  • توضیحات متا
  • قطعه های غنی
  • URL ها / Breadcrumb ها
  • در برخی موارد، نتایج تصویر و ویدئو

برای اکثر سایت ها، عناوین معمولاً مهمترین عاملی هستند که می توانید برای تأثیرگذاری روی CTR استفاده کنید و به دنبال آن قطعه های غنی (اگر می توانید آنها را بدست آورید) دنبال می شود. Google برای هر صفحه یک عنوان را نمایش می دهد و تقریباً هر جستجوگر حداقل قبل از کلیک بر روی آنها نگاه می کند.

عنوان جذاب مقاله

۱۳- On-Page: اصول را تسلط دهید

سئو در صفحه بسیار بسیار مهم است. اما اگر مراحل را تا این مرحله دنبال کرده اید، بیشتر اصول را قبلاً رعایت کرده اید!

اگر تازه کار سئو را انجام می دهید، باید کاملاً از جستجوی ربات هایی مانند Googlebot مطمئن باشید که وب سایت شما کاربر پسند است.

به راحتی می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Hubspot’s Website Grader یا Moz’s On-Page Grader انجام دهید.

عکس انالیز شده سایت سنتر سئو

و اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه هایی مانند Rankmath مقدار زیادی از مشکلات سئو محتوا را برای شما انجام می دهند.

سنتر سئو نمونه برگه سئو شده با رنک مث

ما در این راهنما به چند جنبه بارز دیگر سئو در صفحه خواهیم پرداخت، اما اگر خود را با این موضوع ناآشنا می دانید، منابع زیر را به شدت توصیه می کنیم:

رتبه بندی در گوگل

۱۴- طرح ها و نشانه گذاری ها

می خواهیم لحظه ای وقت بگذاریم و به نشانه گذاری طرحواره، فراخوان خود را بدهیم. اگر محتوا پادشاه باشد (یا ترجیحاً ملکه باشد) مطمئناً طرحواره (Schema) ولیعهد سئو سایت در صفحه است.

طرحواره اگرچه در صفحه برای کاربر ظاهر نمی شود، اما به دو دلیل بسیار مهم اهمیت دارد:

  • به عنوان محتوای اضافی، می تواند به Google در درک صفحه شما کمک کند.
  • طرحواره می تواند به شما کمک کند تا محتوای غنی به کاربر نمایش داده شود و CTR شما را بیشتر تقویت کند.

برای اینکه روشن شود، طرحواره خود عامل رتبه بندی Google نیست. این بدان معناست که شما نباید انتظار افزایش رتبه داشته باشید به این دلیل که طرحواره را به صفحه خود اضافه کرده اید.

همانطور که گفته شد، طرحواره می تواند به شما در رتبه بندی کمک کند. مطالعات متعدد این را نشان داده است. آن را به عنوان محتوای اضافی که موتورهای جستجو می توانند بخوانند، درنظر بگیرید که به آن کمک می کند محتوای شما را نیز دربر بگیرد.

حداقل باید طرحواره های استانداردی مانند Article ،faq و Business محلی (در صورت لزوم) را در برنامه خود بگنجانید، اما حتی بیشتر از این باید برای کمک به بدست آوردن قطعه های غنی سایت خود، طرحواره را در نظر بگیرید. از جمله این موارد:

Breadcrumb
رویداد
چگونه
ویدئو
… و بیشتر. لیست Google را بررسی کنید.

نمونه faq استفاده شده در سایت حرف اخر

طرحواره محصولات حرف آخر

منابع اضافی:

۱۵- بهینه سازی سرعت، بهینه سازی تجربه کاربری

گذشته از خود محتوا، چگونگی تجربه کاربر از صفحه شما می تواند بر رتبه بندی نیز تأثیر بسزایی بگذارد. Google این فاکتورهای رسمی رتبه بندی را سیگنال های تجربه صفحه می نامد و شامل موارد زیر است:

  • Core Web Vital (یعنی سرعت صفحه)
  • دوستی موبایل
  • مرور ایمن
  • HTTPS
  • بینابینی نفوذی (یعنی از پنجره های چشمک زن و پاپ آپ های تهاجمی جلوگیری کنید)

بدانید که داشتن این ویژگی ها باعث افزایش چشمگیر شما نخواهد شد (در بیشتر موارد.) در عوض، این روزها آنها صرفاً مورد بحث و بررسی هستند. داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل تقریباً یک الزام است و پاپ آپ های تهاجمی مطمئناً رتبه بندی شما را به خطر می اندازند.

یک استثنا در این مورد سرعت است. در حالیکه سرعت وب سایت برای اکثر سایت ها فقط یک عامل رده بندی جزئی است، اما می تواند بر چندین عامل دیگر تأثیر بسیار زیادی بگذارد و خود کاربر نیز تجربه آن را داشته باشد. به عنوان مثال، سرعت صفحه می تواند به طور قابل توجهی هم بر نرخ پرش و هم بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد (حتی وقتی رتبه بندی ثابت بماند.)

در صورت مشکل سرعت، آن را سریع درست کنید.

۱۶- بهینه سازی بیش از حد: عناوین، آدرس های اینترنتی و پیوندها

ما به عنوان سئوکاران می خواهیم امتیازات “عالی” کسب کنیم. ما دوست داریم همه چیز را بهینه کنیم. این حتی در عنوان ماست! (بهینه سازی برای موتورهای جستجو – SEO)

اما برای سایت های جدیدتر و سایت هایی که اختیارات زیادی ندارند، بهینه سازی بیش از حد می تواند کششی واقعی باشد.

بهینه سازی بیش از حد دقیقاً چیست؟

به طور خلاصه، بهینه سازی بیش از حد به معنای عدم تنوع در عناصر سئو شما است. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی هدف شما “سئو” باشد، بهینه سازی بیش از حد، ممکن است به شرح زیر باشد:

  • عنوان شما “سئو” است
  • آدرس اینترنتی شما https: //SEO.c …
  • H1 شما “سئو” است
  • شما عبارت “سئو” را ۲۰-۲۵ بار در صفحه قرار داده اید
  • در اکثر پیوندهای داخلی شما (و همچنین خارجی) از “سئو” به عنوان لنگر متن استفاده می شود

در وب، بهینه سازی بیش از حد از این قبیل به طور طبیعی به نظر نمی رسد، مگر اینکه یک سئوکار به عمد آن را در آنجا قرار دهد. از آنجا که این می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد، Google معمولاً برای پایین آوردن صفحات با کلمات کلیدی بیش از حد بهینه گام برمی دارد.

به طور خلاصه، بهینه سازی بیش از حد نکنید، به جای آن متنوع شوید.

۱۷- پیوندهای داخلی، ارتباط و تعامل با کاربران

در اینجا یک راز ویژه برای چک لیست سئو وجود دارد: اکنون که یک صفحه برای رتبه بندی درست کرده اید، اکنون می خواهید چندین صفحه دیگر نیز بسازید.

این جادوی سئو است که باعث می شود این فرآیند کار کند. در حقیقت، درجه بندی یک صفحه به تنهایی برای تعداد معدودی کلمات کلیدی بسیار دشوار است – به خصوص اگر رقابتی وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، هنگامی که چندین صفحه در اطراف یک موضوع اصلی یا حتی یک سایت کامل در اطراف آن موضوع ایجاد می کنید، کار به صورت تصاعدی آسان می شود.

با ایجاد چندین صفحه که به جنبه های مرتبط (اما متفاوت) موضوع شما می پردازند، شما یک وب مرتبط با موضوعات ایجاد می کنید که به شما امکان می دهد:

  • پیوند دادن صفحات مرتبط به متن
  • با پاسخ دادن به سوالات بیشتر، تعامل کاربر را بهبود ببخشید
  • روی هم رفته، این استراتژی می تواند ارتباط سایت و صفحات شما را برای چندین سوال بهبود بخشد.

به عنوان مثال سئو چیست؟ یه صفحه مرتبط با این موضوع هست که کامل این موضوع را پوشش می دهد.

۱۸- موج سواری با پیوندهای داخلی

از آنجا که ما در حال پیوند دادن صفحات مرتبط با موضوعات خود با یکدیگر هستیم، اکنون می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که استراتژی پیوند خود را برای حداکثر تأثیر سئو بهینه کنیم.

پیوندها یک سیگنال رتبه بندی قدرتمند هستند، اما به یاد داشته باشید، همه پیوندها برابر نیستند. Google همه پیوندها را یکسان “حساب” نمی کند.

پیوند به موضوعی ترین محتوای شما. هرچه ارتباط با موضوع اصلی شما نزدیکتر باشد، به احتمال زیاد کاربران روی پیوندهایی که ارائه می دهید کلیک خواهند کرد. همچنین اعتقاد عمومی بر این است که Google ممکن است وزن بیشتری را از طریق پیوندهای موضوعی مرتبط (از طریق فرآیندی به نام PageRank با وزن موضوع) عبور دهد.

در صورت امکان، سعی کنید محتوای اصلی خود را پیوند دهید (در مقابل ستون های فرعی و ناوبری.)

علاوه بر این، سعی کنید بالاتر از محتوای اصلی خود پیوند دهید، زیرا این پیوندها ممکن است وزن بیشتری نسبت به پیوندهای پایین صفحه داشته باشند.

از متن لنگر با کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، اما متن لنگر خود را بسیار تغییر دهید. به عبارت دیگر، بارها و بارها از همان متن لنگر استفاده نکنید. بسیاری از متخصصان جستجوگرها توصیه می کنند که از کلمات کلیدی مطابقت دقیق برای متن لنگر خودداری کنند، در عوض مطابقت جزئی را ترجیح می دهند.

سرانجام، پس از ایجاد صفحه جدید و پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود، یک قدم دیگر پیش رو دارید. اکنون وقت آن است که صفحات قدیمی خود را با پیوندهایی به صفحه جدید خود به روز کنید.

ما توصیه می کنیم که به سادگی پیوندهایی به متن موجود اضافه نکنید، بلکه پیوندهای جدید اضافه کنید، که می تواند ارتباط و طراوت پیوندهای جدید را افزایش دهد.

۱۹- مرکز محتوا و صفحات دسته بندی

همانطور که می دانیم همه پیوندها برابر نیستند، همه صفحات نیز برابر نیستند.

صفحات دسته و / یا مرکز می توانند ابزار فوق العاده موثری برای رتبه بندی بالاتر تمام صفحات مرتبط شما باشند. گرچه پیوند دادن صفحات مرتبط با موضوعات مهم با یکدیگر مهم است، اما پیوند دادن صفحات مربوط به هم در زیر چتر صفحه اصلی (hub) از اهمیت بیشتری برخوردار است. دلایل مختلفی برای این وجود دارد:

  • صفحات دسته اغلب از ارزش پیوند بیشتری برخوردار هستند. آنها غالباً به صفحه اصلی (یا سایر صفحات دارای مرجع عالی) نزدیک ترند و همچنین ارزش پیوندهای خارجی را نیز به خود جلب می کنند.
  • صفحات دسته بندی معمولاً در سلسله مراتب معماری سایت بالاتر قرار می گیرند.
  • این صفحات معمولاً می توانند از نظر اصطلاحات با حجم بالا رتبه بندی شوند (برخلاف اصطلاحات دم بلند با حجم کم)
  • صفحات دسته بندی می توانند هدف گسترده تری را نسبت به صفحات موضوعی منفرد مورد هدف قرار دهند و می توانند به عنوان یک نقطه پرش به سمت غواصی عمیق تر برای هر موضوع عمل کنند.

دسته بندی مقالات سئو - سنتر سئو

روش اشتباه برای ایجاد صفحات دسته بندی این است که به سادگی آخرین پست های خود را لیست کنید، یا لیستی از محصولات مربوطه باشد. بهترین صفحات گروه معمولاً دارای محتوای منحصر به فرد خود، پاسخ مناسب به سوالات و پیوند به عناوین فرعی و صفحات مرتبط هستند.

به عنوان مثال، اگر سایت شما ۱۰۰ نوع محتوای آموزشی مختلف به فروش می رساند، شما احتمالاً یک صفحه دسته گسترده ای می خواهید که به طور گسترده تمام محتواهای آموزشی شما را پوشش دهد.

اگر چنین صفحه ای وجود ندارد، باید یک صفحه ایجاد کنید.

۲۰- قانون ۵۰/۵۰ ساخت پیوند

پیوندها یک عامل رتبه بندی قدرتمند هستند. در واقع، آنها ممکن است قدرتمندترین کسانی باشند که از آنها می شناسیم. اگر می خواهید رتبه بندی کنید، مطمئناً به پیوند نیاز دارید، اما باید قوانین را بشناسید.

در واقع، دو قانون ۵۰/۵۰ برای ایجاد پیوند وجود دارد:

شماره ۱:

تصور کنید گوگل ۵۰٪ از پیوندهای شما را نادیده می گیرد و فقط ۵۰٪ پیوندهای شما خوب است. در واقع، ما نمی دانیم Google چند پیوند را نادیده می گیرد، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع، خوب است که این موضوع را بپذیریم.

Google به دلایل زیادی پیوندها را نادیده گرفته یا ارزش آنها را کم می کند. در میان آنها:

  • بی ربطی
  • دستکاری (اگر آنها معتقدند شما در الگویی از پیوند شرکت کرده اید که دستورالعمل های وب مستر را نقض می کند)
  • رد شد
  • پیوندها غیرفعال شده، یا احتمالاً “ugc” یا “sponsored” مشخص شده اند
  • دامنه های مجازات شده
  • و غیره

کسب پیوند می تواند یکی از مشاغل چالش برانگیز در سئو باشد، بنابراین در اوایل، جستجوی پیوندهای “آسان”، یعنی پیوندهایی که برای آنها پرداخت می کنید، پیوندهای فهرست ارزان، پیوندهای وبلاگ، و غیره وسوسه انگیز است. به احتمال زیاد از حداقل ارزش عبور می کند، ارزش آن را دارد که به دنبال چیز بهتری بروید.

همانطور که گوگل می خواهد به پیوندهای با کیفیت بالا، “طبیعی” پاداش دهد (به صورت ویرایش شده) – این پیوندهایی هستند که می خواهید دنبال کنید. بالای ۵۰٪

این دو راهنما را در ذهن داشته باشید:

  • هرچه پیوند سخت تر باشد، ارزش آن بیشتر است.
  • هرچه پیوند آسان تر باشد، احتمال آسیب رساندن به شما بیشتر است.

شماره ۲:

هنگام ساخت محتوای مناسب لینک، ۵۰٪ از وقت خود را صرف ایجاد محتوای خود و ۵۰٪ از وقت خود را صرف تبلیغ آن کنید.

ایجاد پیوند به طور معمول یک فعالیت فعال است. درست است، بعضی از انواع محتوا به طور طبیعی پیوندهایی به دست می آورند (و ما این موارد را در چک لیست خود قرار می دهیم.) اما افراد زیادی محتوا ایجاد می کنند و به دروغ معتقدند که این محتوا تمام کارها را برای آنها انجام می دهد.

اگر می خواهید رتبه بندی کنید، باید آستین خود را بالا بزنید و در مورد آن به مردم بگویید.

۲۱- تا زمانی که این کار را انجام نمی دهید، محتوا ایجاد نکنید

بسیاری از کمپین های ایجاد پیوند شکست می خورند، یا حداقل از اهداف خود کوتاه می آیند.

ایجاد پیوند به دلایل زیادی ممکن است از کار بیفتد.

همانطور که گفته شد، یک دلیل برای خرابی پیوند، سر و ته بالاتر از بقیه است: شما قبل از اینکه بدانید دقیقاً چه کسی احتمالاً به آن پیوند دارد، محتوا ایجاد کردید.

لینک سازی نیازی به بازی حدس زدن نیست. غالباً، افراد محتوا ایجاد می کنند و فقط پس از آن به جستجوی اهداف پیوند می پردازند تا در حقیقت فرصت های اندکی وجود داشته باشد. تلاش هدر رفته!

در عوض، شما می خواهید موفقیت خود را تضمین کنید. یا حداقل شانس خود را بهبود ببخشید.

خوشبختانه، ابزارهای سئو شامل تعداد زیادی داده پیوند قابل اجرا هستند. می توانید زودتر از موعد این موضوع مطلع شوید:

  • چه نوع محتوایی بیشترین پیوند را به دست می آورد
  • چه موضوعاتی ترند هستند
  • دقیقاً نوع محتوایی که روزنامه نگاران / ناشران / وبلاگ نویسان به دنبال آن هستند

وقتی این نقاط داده را زودتر از موعد درک کردید، می توانید محتوایی درست کنید که دقیقاً یک نیاز موجود را برطرف کند. شما همچنین می دانید که قبل از اینکه یک تنه کار کنید، با چه کسی باید ارتباط برقرار کنید – یا مخاطب شما چیست.

قانون: تا زمانی که ابتدا دقیقاً نمی دانید چه کسی احتمالاً به آن پیوند دارد، محتوایی ایجاد نکنید.

۲۲- آسانترین میانبر برای پیوندهای خوب

به همان روشی که می توانید برای یافتن سودآورترین کلمات کلیدی از رقابت خود استفاده کنید، برخی از راحت ترین فرصت های ایجاد لینک که مستقیماً پیدا خواهید کرد نیز مستقیماً از رقبا حاصل خواهد شد.

در اینجا یک روش برای تجزیه و تحلیل لینک وجود دارد:

  • ببینید چه کسی در Google برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه بندی می کند
  • ۲-۳ URL از رتبه های برتر را انتخاب کنید
  • از یک ابزار تحقیق پیوند برای یافتن صفحاتی که به هر یک از URL های رقیب شما پیوند دارند استفاده کنید (اما نه به شما)

آنچه در Link Explorer به نظر می رسد در اینجا است:

رتبه بندی در گوگل

۲۳- بازاریابی چرخدنده ای: ایجاد پیوند خودکار

دسترسی به لینک سازی جالب است، اما می دانید چه چیزی حتی خنک تر است؟ محتوایی که پیوندها را به طور کامل به خودی خود به دست می آورد.

احتیاجی به ارتباط نیست.

از آنجا که این فرایند شما را ملزم به ایجاد حداقل یک قطعه از محتوای “linkbait” می کند، ایجاد محتوایی که با گذشت زمان پیوندهای بیشتری به دست می آورد منطقی است. این یکی از انواع “بازاریابی چرخ دنده” است.

این سناریو را در نظر بگیرید: یک وبلاگ نویس باید در مورد هزینه های مسکن در تهران بنویسد. آنها “گرانترین شهرهای تهران” را در Google جستجو می کنند و مقاله ای سرشار از داده را در صفحه اول پیدا می کنند. آنها با استناد به آن به عنوان منبع، این مقاله را پیوند می دهند.

این نوع پیوند ساختن “طبیعی” تمام وقت، هزاران بار در روز اتفاق می افتد.

هنگامی که این نوع محتوا شروع به رتبه بندی می کنند، به طور طبیعی با گذشت زمان پیوندهای بیشتری کسب می کنند.

دقیق تر، سخت تر نیست

۲۴- دنیایی از تاکتیک های ایجاد پیوند

در حالی که این چک لیست تعدادی از دستورالعمل های ایجاد پیوند را به شما ارائه می دهد، در حقیقت، بزرگترین موفقیت هنگام رنگ آمیزی خارج از خطوط است.

به یک تاکتیک گره نخورید! ایجاد پیوند ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص قبل از اینکه این کار را انجام دهید، و شما اغلب مجبورید چندین زاویه را قبل از اینکه چیزی گیر کند، امتحان کنید.

از آنجا که همه مطالب متفاوت هستند و هر مخاطب نیز متفاوت است، بهترین تاکتیک ایجاد پیوند، روشی است که شما ابداع می کنید.

۲۵- آن را تازه نگه دارید: پیوندها، محتوا و جذابیت

تبریک می گویم اکنون صفحه ای دارید که رتبه بندی می کند.

اما آیا می توانید رتبه خود را حفظ کنید؟

گوگل مرتباً رتبه بندی را تغییر می دهد. کسب نقطه ۱ بسیار جالب است، اما فقط در صورتی که بتوانید آن را در طولانی مدت نگه دارید. این به معنای تازه نگه داشتن سئو است.

بسیاری از افراد سئوکار می دانند که طراوت یک سیگنال رتبه بندی است، اما آنها به اشتباه معتقدند که این فقط در مورد خود محتوا صدق می کند. به عنوان مثال. به روز رسانی تاریخ انتشار و تازه کردن مطالب هر دو سال یکبار.

در حقیقت، گوگل چندین نوع سیگنال طراوت را بررسی می کند و بهتر است همه آنها را در ذهن داشته باشید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ آخرین به روزرسانی
  • مقدار محتوای به روز شده (قابل توجه در مقابل جزئی)
  • هر چند وقت یکبار محتوا به روز می شود، یعنی یک ردیف منظم ممکن است تازه بودن را بیشتر از به روزرسانی گاه به گاه نشان دهد
  • هر چند وقت یکبار صفحات جدیدی را در سایت خود ایجاد می کنید
  • نرخ رشد لینک جدید (اجازه ندهید ساختمان پیوند شما راکد بماند)
  • تازه بودن سیگنال های ترافیک و تعامل (سایت های کمتر مرتبط تمایل به کاهش تعامل دارند)
    بنابراین بعد از اینکه کار رتبه بندی را انجام دادید، باید کار کنید تا آن را در آنجا نگه دارید. تازه بودن به سادگی در مورد خود محتوا نیست، بلکه در کل تجربه سئو برای ارائه مداوم ترین نتیجه مرتبط به کاربر است.
  • آن را مرتبط نگه دارید. آن را تازه نگه دارید.

امیدواریم بتوانید در مورد سئو سایت خود موفق باشید!

منابع:

moz.com/how-to-rank

wordstream.com/blog/ws/2012/11/14/how-to-rank-for-a-keyword

backlinko.com/rank-high-on-google

centerseo.ir

harfeakhar.cc

[رای خود را بدهید]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *