سئو چیست؟

آیا به متخصص سئو – SEO نیاز دارید؟

(SEO یا سئو ) مخفف کلمه “بهینه سازی موتور جستجو” یا “بهینه ساز موتور جستجو” است. تصمیم گیری برای استخدام سئو یک تصمیم بزرگ است که می تواند به طور بالقوه سایت شما را بهبود ببخشد و در وقت صرفه جویی کند، اما همچنین می تواند به سایت و اعتبار سایت آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که در مورد مزایای احتمالی و همچنین آسیب هایی که یک متخصص سئو – SEO غیر مسئول می تواند به سایت شما وارد کند تحقیق کنید. بسیاری از سئوکاران و سایر شرکت ها و مشاوران خدمات مفیدی را برای دارندگان وب سایت ارائه می دهند، از جمله:

  • مروری بر محتوای سایت یا ساختار سایت شما
  • مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: به عنوان مثال، میزبانی، تغییر مسیرها، صفحات خطا، استفاده از JavaScript و css
  • توسعه محتوا وب سایت
  • مدیریت کمپین های توسعه تجارت آنلاین (تبلیغات)
  • بررسی کلید واژه های آموزش سئو
  • تخصص در بازارهای مختلف و جغرافیای خاص

خودتان شروع به سئو سایت کنید

اگر یک شغل محلی کوچک داشته باشید، احتمالاً می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید.

در اینجا چند منبع خوب آورده شده است:

  • آموزش از طریق آپارات
  • آموزش از طریق یوتیوب
  • بهبود نتایج از طریق سرچ کنسول

به یاد داشته باشید که دیدن نتایج برای شما زمان می برد: به طور معمول از چهار ماه تا یک سال از زمانی که شروع به ایجاد تغییرات می کنید تا زمان دیدن نتایج.

اگر فکر می کنید که هنوز به یک سئوکار حرفه ای نیاز دارید، در مورد چگونگی انتخاب سئو کار خوب و مسلط جستجو کنید.

انتخاب سئو کار برای بهینه سازی سایت

اگر به فکر استخدام SEO کار هستید، هرچه زودتر بهتر است. زمان بسیار خوب برای استخدام زمانی است که قصد طراحی مجدد سایت را دارید یا قصد راه اندازی سایت جدید را دارید. به این ترتیب، شما و سئو کار سایت خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما از پایین به بالا و مرتب و اصولی برای موتور جستجو طراحی شده است. با این حال، یک SEO کار خوب می تواند به بهبود سایت موجود نیز کمک کند.

۱- متعهد به اجرای تغییرات توصیه شده باشید. ایجاد تغییرات پیشنهادی توسط یک سئوکار وقت و تلاش نیاز دارد. اگر قرار نیست برای انجام این تغییرات وقت بگذارید، استخدام یک حرفه ای ارزش ندارد.

۲- با SEO کار احتمالی خود مصاحبه کنید. برخی از سوالات مفید برای پرسیدن شامل موارد زیر است:

  • آیا می توانید نمونه کارهای قبلی خود را به من نشان دهید؟
  • آیا شما از قوانین Google Webmaster پیروی می کنید؟
  • آیا از خدمات مکمل یا بازاریابی آنلاین برای تکمیل جستجوی ارگانیک خود ارائه می دهید؟
  • شما انتظار دارید چه نوع نتایجی را مشاهده کنید و در چه بازه زمانی؟
  • موفقیت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • تجربه شما در کسب و کار من چیست؟
  • تجربه شما در کشور من چیست؟
  • چگونه می توانم انتظار برقراری ارتباط با شما را داشته باشم؟ آیا تمام تغییراتی که در سایت من ایجاد کرده اید را با من به اشتراک خواهید گذاشت و اطلاعات مفصلی درباره توصیه های خود و استدلال آنها را ارائه خواهید داد؟
  • آیا SEO کار به شما و کسب و کار شما علاقه مند است یا خیر. اگر علاقه ای ندارند، شخصی را پیدا کنید که علاقه مند باشد.

سئو کار سایت شما باید سوالاتی از این قبیل را از شما بپرسد مانند:

  • چه چیزی کسب و کار یا خدمات شما را برای مشتریان منحصر به فرد و ارزشمند می کند؟
  • مشتری های شما چه کسانی هستند؟
  • تجارت شما چگونه درآمد کسب می کند و نتایج جستجو چگونه می تواند کمک کند؟
  • از چه کانال های تبلیغاتی دیگری استفاده می کنید؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟

۳-منابع SEO کار خود را بررسی کنید. از مشتریان قبلی بپرسید آیا احساس می کنند این SEO کار خدمات مفیدی را ارائه می دهد، کار با آن آسان است و نتایج مثبتی به همراه دارد یا نه.

۴- برای سایت خود درخواست سئوکار فنی را جستجو کنید و با آنها مشاوره کنید تا بدانید که آنها فکر می کنند باید چه کاری انجام شود، و اینکه چه نتیجه ای باید انتظار داشته باشد. احتمالاً باید هزینه این کار را پرداخت کنید. احتمالاً باید مجوز دسترسی فقط خواندنی به سایت خود را در Search Console داشته باشید. (در این مرحله به آنها اجازه نوشتن ندهید.) SEO کار احتمالی شما باید بتواند ارزیابی های واقع بینانه ای از پیشرفت و برآورد کار انجام شده را به شما ارائه دهد. اگر آنها به شما تضمین می دهند که تغییرات آنها در نتیجه جستجو رتبه اول را به شما می دهد، شخص دیگری را پیدا کنید.

۵- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید استخدام کنید.

مشاوره طراحی سایت و سئو

موارد احتیاط در سئو سایت

در حالی که سئوکاران می توانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند، برخی از سئوکاران غیراخلاقی با استفاده از اقدامات بازاریابی بیش از حد تهاجمی و تلاش برای دستکاری نتایج موتور جستجو به روش های غیرمنصفانه، چشم این صنعت را سیاه کرده اند. عملکردهایی که رهنمودهای ما را نقض می کنند ممکن است منجر به تعدیل منفی حضور سایت شما در Google یا حتی حذف سایت شما از فهرست ما شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • یکی از کلاهبرداری های رایج ایجاد دامنه های “سایه” است که کاربران را با استفاده از هدایت های فریبنده به یک سایت هدایت می کند.
  • روش غیرقانونی دیگر قرار دادن صفحات “درب ورودی” پر از کلمات کلیدی در سایت مشتری در جایی است. اما موذیانه تر این است که این صفحات ورودی اغلب حاوی پیوندهای پنهانی به سایر مشتریان SEO نیز هستند. اینگونه صفحات ورودی محبوبیت پیوند یک سایت را از بین می برد و آن را به سمت جستجوگرها و سایر مشتریان آن هدایت می کند، که ممکن است شامل سایت هایی با محتوای ناخوشایند یا غیرقانونی باشد.
  • سرانجام، از درگیر شدن در طرح های پیوند مانند خرید پیوند از سایت های دیگر برای افزایش رتبه خودداری کنید. این خلاف دستورالعمل های کیفیت Google است و می تواند منجر به یک اقدام دستی علیه برخی یا تمام سایت شما شود، که تأثیر منفی بر رتبه بندی سایت شما خواهد داشت.

رهنمودهای مفید برای سئو سایت

  • مواظب تبلیغات ایمیلی فیک و خارج از قواعد گوگل باشید.
  • هیچ کس نمی تواند رتبه #۱ در Google را تضمین کند.
  • مراقب شرکت ها و مشاورانی باشید که به روشنی توضیح نمی دهد که آنها قصد انجام چه کاری را دارند.
  • هرگز نیازی به لینک دادن به یک SEO کار نیست.
  • عاقلانه انتخاب کنید.
  • مطمئن باشید که پول به کجا می رود و چطور خرج می شود.

در چه موارد دیگری باید مراقب باشید؟

  • مالک دامنه های سایه است
  • پیوندهای سایر مشتریان خود را در صفحات ورودی سایت سایه می گذارد
  • بین نتایج جستجوی واقعی و تبلیغاتی که در صفحات نتایج جستجو نشان داده می شود ، تفاوتی قائل نمی شود
  • رتبه بندی را تضمین می کند.
  • با چندین نام مستعار یا جعلی کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *