سئو چیست؟

این سئو که میگن چیه ؟

سئو یا SEO مخفف  ‏search engine optimization می باشد که در واقع مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها است. یکی از روش های اصلی و مهم برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو خصوصاً گوگل برای بهبود وضعیت سایت و افزایش بازدید سایت، سئو – seo می باشد.

شاید توجه شما هم به این موضوع جلب شده باشد که علت بالاتر بودن یک سایت در نتایج گوگل چیست ؟

خوب است بدانید که موضوع از این قرار است که گوگل به سایت هایی که ثابت کنند لیاقت جایگاه های اول را دارند، رتبه های بهتری را می دهد. اینجا است که به کلمه ای به نام (سئو) می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت است و در سایت ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

برای مثال: سایت سنتر سئو در کلمه آموزش سئو با نقشه راه در حالی که این مقاله را می نویسم در جایگاه دوم قرار دارد، این در حالی است که این صفحه کلا یک ماه نیست ایجاد شده ولی موتور جستجوی گوگل به دلیل محتوای غنی و ارزشمند آن را در نتایج بالا آورده و به نتایج بالاتر هدایت می کند. پس این جادوی سئو می باشد، که باعث می شود در نتایج باشید یا نه.

آموزش سئو با نقشه راه

اهمیت سئو

در واقع مناسب ترین، ماندگارترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به بازدید بیشتر سئو است. موتورهای جستجو به خصوص گوگل همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می دهد که کاربر در سایت های مختلف به دنبال آن می باشد. بنابراین ارزش سئو از تبلیغات اینترنتی بیشتر بوده و باید به آن توجه بسیار زیادی داشت.

یک تجربه:

به عنوان مثال برای شما نیز پیش آمده است که یک کلمه را جستجو کرده باشید و تعدادی سایت برای شما در صفحه اول نمایش داده شود. که بعضی از راه تبلیغات خود گوگل بالا هستند و بعضی دیگر بدون تبلیغ. اکثر افراد تمایلی به وارد شدن به داخل سایت دارای تبلیغ ندارند چون اعتماد سازی از سمت سایت مورد نظر انجام نشده و با تبلیغ، یک شبه در نتایج بالا آماده است.

تبلیغات گوگل ادورز

خوب است بدانید که کلماتی که در موتورهای جستجو توسط کاربران جستجو شده اند، جذب بازدید کننده بسیار بالاتری از سایر روش ها خواهد داشت و می تواند موفقیت سایت شما را افزایش داده و منجر به فروش بیشتر در سایت شما شود.

کاربران چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

الگوریتم های گوگل رفتار تمامی کاربران را در هنگام ورود به سایت آنالیز کرده و با توجه به آن رفتارها رتبه بندی سایت ها را تغییر میدهد. اگر تعداد زیادی کاربر بر روی لینک یک سایت کلیک کنند، مسلماً جایگاه این سایت بهبود خواهد یافت.

یکی دیگر از موارد پر اهمیت توسط کاربران زمانی است که هر کاربر در یک سایت سپری می کند. مدت زمان حضور کاربر در یک سایت نشان دهنده اهمیت و جذابیت آن محتوا برای کاربران می باشد.

بر اساس الگوریتم موتورهای جست و جو و بررسی دقیق رفتار کاربران، گوگل رتبه بالاتری را برای سایت در نظر خواهد گرفت.

فواید سئو

قبل از انجام هر کاری بهتر است که فواید آن کار را بدانیم. فواید این کار عبارتند از:

  • افزایش ترافیک سایت

بازدید کنندگان سایت شما همیشه دوستان و آشنایان و و مخاطبان استوری های اینستاگرام شما نخواهند بود و به همین دلیل بهترین راه برای افزایش ترافیک سایت این است که اشخاصی که دقیقاً در جستجوی محتوا و حرف‌های شما هستند با استفاده از پیشنهاد گوگل به سایت شما جذب شوند؛ که این کار با سئو مناسب امکان پذیر خواهد بود.

افزایش بازدید سایت

  • افزایش مخاطبان

بدیهی است که با افزایش ترافیک سایت شما، تعداد افرادی که به سایت شما وارد می شوند، بیشتر شده و اگر محتوای شما محتوایی جذاب، مفید و کاربردی باشد؛ بازدید کنندگان سایت به مخاطبان شما تبدیل خواهند شد و ارتباط خود را با شما برای مدت طولانی تری حفظ کرده و مرتب به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

  • کسب اعتبار و محبوبیت سایت

مراجعه کننده ای که با استفاده از جستجو در گوگل، خودش به سایت شما برسد، معمولاً در مقایسه با مراجعه کنندگانی که از تبلیغ ها و روش های دیگر به سایت شما وارد شوند؛ اعتماد بیشتری خواهند داشت. زمانی که شما جزء پیشنهادات گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری باشید در نظر مخاطب بهتر و مفید تر به نظر خواهید رسید.

  • افزایش فروش

اگر درصد مشخصی از تعداد مراجعه کنندگان به سایت شما منجر به خرید از سایت شما شود، قاعدتاً افزایش تعداد مراجعه کنندگان سایت باعث افزایش میزان خرید از سایت و بهبود فروش سایت شما خواهد شد. قاعدتا بهبود فروش یکی از مهم ترین اهداف هر سایت فروشگاهی می باشد.

  • قرار گرفتن محتوا در صفحه اول گوگل

یک جمله به صورت طنز در فضای اینترنت و جستجو های گوگل وجود دارد که می‌گوید: «اگه قراره جسدی رو در اینترنت مخفی کنید، آن را در صفحه دوم گوگل قراردهید.» این جمله با وجود طنز بودن نشان دهنده ی این موضوع می باشد که معمولاً افراد برای جستجوی مطالب مورد نظر خود، صفحه دوم گوگل را باز نخواهند کرد و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یک مزیت بسیار ارزشمند برای سایت و محتوای شما می باشد.

  • افزایش نرخ تبدیل سایت

 به هر اقدامی که به روند تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری منجر شود، نرخ تبدیل گفته می‌شود. هرچه نرخ تبدیل یک سایت بالاتر باشد، نشانه موفقیت و هدفمند بودن آن سایت می باشد. در صورتی که سایت شما از محتوا و محصولات خوبی برخوردار باشد نرخ تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری افزایش خواهد یافت.

  • صرف هزینه کمتر نسبت به سایر روش های بازاریابی

برای تبلیغات اینترنتی به صرف هزینه های بسیار گزاف احتیاج می‌باشد، اما استفاده از سئو باعث می شود با هزینه بسیار کمتری با اثبات سایت به گوگل، مخاطبان و کاربران سایت خود را افزایش داده و از صرف هزینه های بیشتر جلوگیری کنیم.

گاهی هزینه کردن برای سئو، با وجود کمتر بودن این هزینه نسبت به تبلیغات و سایر روش ها، بازدهی و نتیجه بسیار بسیار بهتری خواهد داشت.

  • افزایش سرعت رشد کسب و کار اینترنتی

 طبق نکات بالا و دانستن این نکته که افزایش بازدید سایت باعث افزایش کاربران و مخاطبان و افزایش آن ها باعث افزایش نرخ تبدیل و طبیعتاً افزایش فروش خواهد شد، مجموع این عوامل و نکات باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما خواهد شد.

  • ایجاد ارزش افزوده پایدار توسط بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب و کار

 افزایش بازدید سایت از روش هایی مانند معرفی مستقیم، تبلیغات اینترنتی و معرفی در رسانه های اجتماعی مانند: تلگرام اینستاگرام و غیره قابل انجام خواهد بود. اما این روش ها تاثیر پایداری ندارند؛ یعنی با تمام شدن مدت تبلیغات یا معرفی نکردن به صورت مستقیم ورود به سایت متوقف خواهد شد .اما با استفاده از سئو، مخاطبانی که به صورت کاملاً هدفمند محتوای شما را سرچ کنند با سایت شما مواجه خواهند شد و از آن استفاده می کنند که یکی از مهمترین مزیت های استفاده از سئو می باشد.

فراتر یا مهم تر از سئو !!!

مهمترین قسمت هر سایتی، محتوا و آن چیزی است که بینندگان و خوانندگان سایت از ما می‌خواهند.بهتر است که مقالات و مطالبی که در سایت خود به اشتراک می گذارید با مسئله ای هیجان انگیز شروع شود، این هیجان باعث می‌شود که مخاطب سعی کند به طور کامل مطلب را تا پایان ادامه داده و از تمامی جوانب مقاله و سایت شما استفاده کند. این مسئله باعث می شود موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت مناسب و مفید شناسایی کند

یک محتوای عالی ویژگی هایی دارد که با دانستن آنها محتوای شما جذاب تر و و اصولی تر خواهد شد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • محتوای درست

ما در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم و مخاطبان سایت ها به دنبال اطلاعات درست و صحیح هستند. ممکن است ساعت ها یا روزها وقت شخص صرف تهیه یک مقاله شود اما اگر اطلاعات نادرستی در آن باشد، حتی با وجود معروف شدن در رسانه ها و بازدید بالا، علاوه بر آنکه هیچ فایده ای ندارد، این محتوای نادرست اعتبار شما و سایت تان را از بین برده و راه را برای سایر رقبا باز می کند.

 برای جلوگیری از ارائه اطلاعات غلط قبل از به اشتراک گذاشتن محتوای خود مطالب و اطلاعاتی را که در محتوا ثبت کرده اید بررسی کنید و از صحت آنها مطمئن شوید.

اگر محتوای شما به گونه ای است که مرتباً آمار و اطلاعات آن تغییر می کند بهترین راهکار این است که تاریخ و ساعت اشتراک محتوای خود را ثبت کنید و ذکر کنید که تا این تاریخ آمار ثبت شده صحت دارد.

اگر اطلاعات ثبت شده در محتوای شما قدیمی می باشد، آن ها را دوباره بررسی کنید.

اگر اطلاعاتی هم اکنون صحیح می باشد به این معنی نیست که چند سال دیگر هم درست باشد پس قاعدتا اطلاعات سالهای گذشته در سایت های به روز شما جایی ندارد و قبل از به اشتراک گذاری باید از نظر صحت و اعتبار بررسی شوند.

بهترین منبع برای تولید محتوای جدید و به روز استفاده از مطالب وب سایت های خارجی به روز می باشد، که می توانید با استفاده از ترجمه دقیق و رعایت اصول سئو محتوایی تولید کنید که هم برای مخاطب ارزشمند و جذاب باشد و هم باعثافزایش رتبه سایت شما شود

  • محتوای جامع

در دنیای امروز افراد وقت زیادی برای صرف کردن در سایتهای مختلف و وقت گذاشتن بر روی محتواهای مختلف و متفاوت ندارند و ترجیح می دهند که با خواندن یک محتوا جواب تمامی سوال های خود را پیدا کنند. این نکته به این معنی می باشد که بازدیدکنندگان سایت شما محتوای جامع را میپسندند. محتوای جامع محتوایی است که به همه سوال های کاربر سایت و حتی سوال هایی که ممکن است در ذهن کاربر به وجود نیامده باشد پاسخمی‌دهد.

جامع بودن محتوا صرفاً به معنی طولانی بودن آن نمی باشد، مردم به دنبال متن طولانی و تعداد زیاد کلمه نیستند. بهتر است که اطلاعاتموجود در محتوا توانایی پاسخگویی نیاز کاربر و خواننده سایت را داشته باشد.

  • محتوای معتبر

تخصص و اعتبار یکی از ارکان مهم در تولید محتوا می باشد. اگر خوانندگان و کاربران سایت این تخصص را بدانند و اطمینان حاصل کنند که نویسنده این مطلب در حوزه کاری خود فرد متخصصی می باشد به آن سایت و محتوا ها اعتماد بیشتری کرده و گوگل نیز اعتبار بالاتری را برای آن در نظر می گیرد.

برای جلب نظر و اعتماد کاربران و مخاطبان سایت بهتر است که بیوگرافی نویسنده محتوا در سایت موجود باشد بیوگرافی نویسنده شامل موارد زیر می باشد:

  • تصویر نویسنده
  • اطلاعات کلی درباره نویسنده
  • اشاره به حوزه‌های تخصصی نویسنده و جوایز و موفقیت‌های شخص
  • لینک دسترسی به نویسنده مطلب در سایر رسانه های اجتماعی

این بیوگرافی باعث می شود که کاربران و خوانندگان سایت، به مطالب و محتوا هایی که در سایت قرار داده می‌شود اعتماد بیشتری داشته باشند و همچنین، این کار اعتبار سایت را بسیار بالاتر می برد.

  • محتوای جذاب

جذاب بودن نوشته تنها به معنی گیرا و بامزه بودن آن نیست. محتوای جذاب، محتوایی است که باعث شود خوانندگان و کاربران سایت آن را به اشتراک بگذارند و یا در سایت شما عضو شوند و اگر محصولی برای فروش دارید از شما خرید انجام دهند.

برای جذاب کردن محتوا بهتر است از عنوان های مختلف استفاده شود. علاوه بر آن تصاویر و جملات کوتاه و نکات موردی برای انتقال مفهوم بسیار پر اهمیت می باشد و باعث می شود که کاربران سایت راحت تر بتوانند مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند.

  • محتوای آموزنده

شخصی که وارد سایت شما می شود برای کسب اطلاعات به سراغ شما می آید بنابراین، اطلاعات ارزنده ای باید در اختیارشان قرار داده شود.

برای آموزنده شدن محتوا بهتر است که در ابتدا خواننده بداند که قرار است چه چیزی از محتوا دریافت کرده و سوالاتی که در ذهن دارد به خوبی و مستقیم پاسخ داده شود.

  • محتوای اختصاصی

زمانی که کاربر سایت به دنبال پاسخ یک سوال مشخص می باشد بهتر است که امکاناتی در سایت فراهم باشد که کاربر پاسخ دقیقی را برای آن سوال دریافت کند. اگر پاسخ این سوال به صورت کوتاه و دقیق به خواننده منتقل شوند به عنوان یک مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا می توان از آن یاد کرد.

محتواهای اختصاصی مثل: سوالات متداول، آموزش های مختلف، راهنمای سایت و

  • محتوای منحصر به فرد

تقلید و استفاده از محتوای دیگران باعث افت کار شما می شود بنابر این محتوا باید منحصر به فرد باشد ویژگی های برجسته حوزه کاری خود و دیدگاه های جدید مرتبط با موضوع سایت و محتوای خود را پیدا کرده و با لحن و شیوه منحصر به فرد خودتان از آن استفاده کرده و بهترین محتواها را تولید کنید.

  • محتوای مفید

محتوای مفید محتوایی است که کاربردی برای کاربر داشته باشد. باید بدانیم که این محتوا در دستیابی به هدف چه کمکی به کاربران و خوانندگان سایت می کند.

  • محتوای ارزشمند

محتوای ارزشمند محتوایی می باشد که زندگی خوانندگان را بهبود ببخشد. محتوای ارزشمند یعنی خواننده ی محتوا بدون پرداخت هزینه ای از محتوای شما سودی ببرد. این سود می تواند به شکل حل کردن مشکل، آموزش مهارت، صرفه جویی در وقت و هزینه خواننده، ارائه دانش و بینش به خواننده و موارد دیگر باشد.

در واقع هدف ما از تهیه محتوا این است که زندگی خوانندگان را بهتر کرده و آن را بهبود ببخشیم.

  • محتوای با کیفیت

وقتی تمام این موارد در یک محتوا رعایت شده باشند نشان دهنده یک محتوای با کیفیتمی باشد.

به طور کلی باید:

  1. اطلاعاتی که افراد در جستجوی هستند به وضوح در صفحه اول سایت نشان داده شود.
  2. سایت در دسترس باشد و با موبایل هم قابل بازدید باشد.نمایش درست سایت برای موبایل
  3. محتوای هر صفحه از سایت باید منحصر به فرد باشد.

یکی دیگر از مواردی که گوگل بسیار بر روی آن حساس می باشد محتوای تکراری یا کپی شده می باشد. هوش مصنوعی گوگل و همچنین کاربران سایت از شما می خواهند مطالبی که در سایت برای مطالعه بارگذاری شده اند، مطالب جدید و مختص به خود شما باشد. در واقعتولید محتوای اختصاصی برای سایت خودتان که نتیجه زحمت و تلاش شما باشد نشان دهنده این است که شما برای محتوا و مخاطب خود ارزش قائل هستید. برای اطمینان از اینکه بدانید آیا محتوای شما کپی شده است یا نه می توانید با مراجعه به وب سایت Copy scape از این موضوع مطلع شوید. اگر احیاناً مجبور به استفاده از محتوای سایر وب سایت ها شدید، بهترین کار این است که منبع آن محتوا را ذکر کرده و لینک آن را نیز در سایتتان قرار دهید.

نکته مقالات شما باید در قالب یک متن در وبسایت قرار گیرد که بهتر است کل متن با یک فونت نوشته شود. رعایت این نکته باعث افزایش امتیاز از نظر سئو خواهد شد.

مهمترین مراحل سئو سایت

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیند آسان و کوتاه مدتی نمی باشد؛ اما سخت بودن یک کار دلیلی برای عدم انجام آن کار نمی باشد. بلکه با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل باید تلاش کرد که هر کدام از این مراحل تاثیر مثبتی را در این فرایند داشته و باعث موفقیت یک سایت خواهند شد.

پیشرفت در این قسمت به کمک مثلث موفقیت سئو صورت میگیرد. که اضلاع این مثلث عبارتند از:

  • سئو تکنیکال

سایت هایی که فعالیت مرتبط با بازاریابی محتوا دارند قبل از هر چیز، به یک بستر قدرتمند و یک سایت استاندارد برای شروع فعالیت نیاز خواهند داشت.

بستر قدرتمند و استاندارد یعنی: کد نویسی های سایت استاندارد سازی شده باشد، در طراحی سایت از اصول سئو استفاده شده باشد، به صورت استاندارد نشانه گذاری های مناسب و مفیدی برای سایت گذاشته شده باشد، سرعت سایت بهینه سازی شده باشد و … مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم.

Accessibility Content
  1. robots.txt
  2. javascript coding
  3. user agent
  4. ۴۰۴ error page
  1. duplication issues
  2. anchor text
  3. alt tags

 

Navigation Structured data
  1. site architecture
  2. page depth
  3. internal linking
  1. schema.org
  2. data highlighter (google webmaster tools)

 

Off-page factors Indexing
  1. inbound link
  2. outbound links
  3. traffic analysis
  1. site indexing
  2. google webmaster tools
  3. sitemap.xml

 

Meta-tags On-page factors
  1. page title
  2. mata descriptions
  3. geo-tags & microformats
  4. canonical use
  1. w3c compliancy
  2. ۴۰۴ error page
  3. header tags
  4. page speed
  • سئو داخلی (درون سایت)

 همانطور که از اسم این سئو مشخص است به کنترل هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مرتبط می شود. این روش در نتایج موتورهای جستجو بسیار تاثیر گذار و پر اهمیت خواهد بود. برای این کار باید کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کرده و به آنالیز رقبا بپردازید. همچنین تدوین یک استراتژی محتوایی و تولید محتوای ارزشمند (که توضیح داده شد) همراه با برچسب گذاری و دسته بندی و همچنین لینک سازی داخلی (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) بسیار پر اهمیت می باشد.

 

On-page On-page
  1. Include Your Keyword In Your URL
  2. Front-Load Your Keyword In Your Title Tag
  3. Use Your Keyword Once In The First 150 Words
  4. Use Your Keyword in H1, H2 or H3 Tags
  5. Use Short URLs
  6. Optimize Images
  7. Use LSI Keywords
  1. fix tags title
  2. find & fix duplicate meta descriptions
  3. find & fix H1 tags
  4. use alt tags for images
  5. use social sharing
  6. Use External Links
  7. Use Internal Links

 

  • سئو خارجی (بیرون سایت)

این روش برعکس روش بالا بیرون از صفحه سایت انجام می‌شود. این سئو یعنی ارتقا هایی که خارج از وب سایت انجام می شود. این سئو در درجه اول اول بر روی پیوند ها متمرکز می شود. علاوه بر این، فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام اینستاگرام واتساپ و… فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، دارا بودن بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و غیره باعث بهبود سایت و بهینه سازی آن خواهد شد.

در زمینه سئو دو اصطلاح وجود دارد !!!

سئوی کلاه سفید:

مجموعه تکنیک ها و روش هایی است که به کمک استراتژی‌هایی بدون زیر پا گذاشتن قانون و با استفاده از راهنمایی های موتورهای جستجو صورت می گیرند. به همین دلیل آن را سئو اخلاقی نیز می نامند که این نام گذاری دو علت دارد:

۱- اجرای بلند مدت داشته است.

۲- از دستورالعمل ها و سیاست های صحیح برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل استفاده کرده است.

سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سیاه:

این اصطلاح به معنی فریب بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتور جستجو می باشد. هدف این کار به دست آوردن رتبه بالا در جستجو ها می باشد، اما باید بدانید که قطعاً این روش غیر اخلاقی بوده و توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شود. به کارگیری این روش ها باعث خارج شدن سایت از دسترس و پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

شما برای اینکه در جست جوهای گوگل رتبه خوبی داشته و در سرچ ها امتیاز بالایی را از گوگل کسب کنید، باید بهترین کلید واژه ها را انتخاب کنید!

سئوی کلاه سیاه

چرا کلید واژه ؟؟؟

کلید واژه ها در واقع کلمات و عباراتی هستند که مخاطبان برای یافتن پاسخ سوال هدف خود از آن استفاده کرده و آن عبارات را سرچ می کنند. در واقع شما باید سوالاتی که در ذهن مخاطب هدفتان پیش می‌آید را بررسی کرده و از آن ها در کلید واژه ها استفاده کنید و کلید واژه هایی را به کار ببرید که کاربران بیشتر آن ها را جستجو می کنند. این کلید واژه ها نماینده محتوای شما هستند یعنی این موارد پر اهمیت تر بوده و در محتوای شما در مورد آن صحبت شده است.

کلید واژه های مرتبط با محتوای متنی خود را چگونه پیدا کنم؟؟

یکی از راه های پیدا کردن کلید واژه این است که خود را به جای مخاطب گذاشته و فکر کنید اگر به دنبال چنین محتوایی باشید، در قسمت سرچ گوگل چه چیزی را خواهید نوشت. اصولاً عناوین و موضوعات اصلی متن از بهترین کلید واژه ها می باشند.

 علاوه بر این شما می توانید از وب سایت های موجود، کلید واژه های مرتبط با مطلب خود را پیدا کنید. کافی است که موضوع مورد نظر خود را در این سایت وارد کنید و کلید واژه های مرتبط را دریافت کنید. این سایت ها عبارتند از:

۱- keyword planner

محل قرار گیری کیورد پلنر گوگلتعداد بازدید و هزینه برای هر کلیک

 

۲- keyword finder

۳- keyword magic tool

 

ابزار کیوورد مجیک سمراش

 

  • بهتر است لیست کاملی از کلید واژه های مورد نظر و مورد نیازو مرتبط با اهداف کسب و کارتان پیدا کرده و به طور دقیق و حساب شده از آنها استفاده کنید.
  • حتما این کلید واژه ها را در متن استفاده کرده و به طور کامل درباره آنها توضیح دهید.
  • استفاده از کلید واژه ها در قسمت عنوان های محتوای متنی شما بیشترین تاثیر را بر روی رتبه بندی سایت خواهد داشت.

استفاده از تصاویر بر پایه سئو

برای افزایش جذابیت محتوا و درک محتوا از نگاه کاربر باید ازتصاویر و جدول های مرتبط استفاده شود. بهینه کردن تصاویر بر پایه سئو باعث می شود که در نتایج جستجوی گوگل در image search تصاویر شما دیده شود که این مسئله باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد.

در نظر داشته باشید که گوگل همانطور که محتوای متنی کپی شده را تشخیص می‌دهد، تصاویر کپی شده را نیز تشخیص می دهد. بنابراین بهتر است که تصاویر شما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد خودتان باشد.

  • اسم فایل تصویر را مرتبط با محتوا و مطلب خود در نظر بگیرید تا در سرچ های گوگل سریع تر پیدا شوند.
  • از تصاویر حجیم و بزرگ استفاده نکنید! به علت تفاوت بسیار زیاد حجم این نوع تصاویر با نوشته و متن ها، سرعت بارگذاری صفحات را کاهش می دهند.
  • بهتر است که تصویر یک عنوان مناسب و توضیح ALT به صورت کامل داشته باشد.

توضیحات ALT تصویر باعث می شود که هنگامی که کاربران درباره موضوع و محتوای تصویر جستجو می‌کنند، موتورهای جستجو تصاویر را بهتر و سریع تر درک کرده و همین مسئله به افزایش بازدید سایت کمک می کند. همچنین اگر تصویر به علت سرعت پایین اینترنت، ارور تصویر یا هر دلیل دیگری برای کاربر بارگذاری نشود کاربر با استفاده از این توضیحات منظور تصویر را دریافت کرده و چیزی را از دست نخواهد داد.

 اگر محتوای شما کامل، جامع و مفید باشد، و به طور کلی بتواند نیاز مخاطب را برآورده کند بهترین قدم اضافه کردن قابلیت اشتراک گذاری به مطلب می باشد. در صورت فعال کردن این گزینه، کاربر در صورت تمایل می‌توانند لینک مفید سایت شما را به اشتراک گذاشته که تاثیر خوبی بر سئو صفحه خواهد داشت.

تیتر بندی و استفاده صحیح از تگ ها

اولین بخش محتوایی که در نتایج جستجو به چشم می‌خورد بخش تیتر نوشته می باشد، بدیهی است که هر چه این تیتر جذاب تر و مفیدتر باشد احتمال ورود کاربر به سایت بیشتر خواهد شد.

استفاده از تیتر مناسب علاوه بر کمک به سئو مطلب، مطالعه را برای کاربر راحت تر می کند. تیتر بندی کردن یک متن طبقه بندی شده و غیر یکنواخت را به مخاطب ارائه می کند و باعث می شود فهم مطلب بسیار راحت تر باشد. وجود کلمه کلیدی در سرتیتر خیلی مهم است زیرا از سر تیتر برای گرفتن توجه بازدیدکنندگان استفاده می شود.

تگ اچ تی ام ال - سنتر سئو

اصول استفاده از تگ ها برای تولید محتوای بهینه

 بهترین راه برای داشتن یک متن طبقه بندی شده انتخاب مطلبی است که شامل تیترها و پاراگراف‌هایی باشد که علاوه بر خوانا شدن آن باعث می‌شود موتورهای جستجو به مطلب شما امتیاز بالاتری را اختصاص دهند.

کد گذاری های HTML

بهترین کار این است که از تیتر های جذاب استفاده شده و این تیتر از ۶۰ کاراکتر بیشتر نباشد. درضمن زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی در تیتر شما نتیجه عکس خواهد داشت.

  • تگ H1

 این تگ در واقع تیتر صفحه اصلی یا همان کلمه کلیدی اولیه می باشد. معمولاً این تیتر عنوان مقاله و مطلب شما می باشد که بهتر است تنها یک بار استفاده شود.

کلمه کلیدی خود را را بیشتر از دوبار در این تگ استفاده نکنید!!

  • تگ H2

این تگ زیر تیتر عنوان اصلی مقاله یا مطلب می باشد و عناوین داخل مطلب را شامل می شود. تعداد مجاز این تگ ۲ تا ۵ بار می باشد.

  • تگ H3

شامل عنوان های داخلی متن می باشد و استفاده آن بیش از ۶ بار توصیه نمی شود.

  • تگ H4

از این تگ می توان به تعداد بی نهایت استفاده کرد که برای منو ها یا عنوان نظرات استفاده می شود.

  • تگ H5

این تگ نیز امکان استفاده به تعداد بی‌نهایت را داشته و برای عنوان منوهای سایت استفاده می شود.

  • تگ H6

این تگ برای عنوان قسمت فوتر استفاده می شود. فوتر به قسمتی گفته می شود که محل طرح پیشنهادات ویژه، لینک مقالات، آیکون شبکه های اجتماعی و سایر موارد می باشد.

 توضیحات متا

پس از جستجو در صفحه گوگل دومین نکته بعد از تیتر، توضیحات و مطالبی است که زیر لینک نتایج نشان داده شده است. در این قسمت که توضیحات متا نام دارد و موتورهای جستجو مثل گوگل آن ها را زیر تیتر اصلی نشان داده و بر روی نرخ کلیک تاثیر بسیار زیادی دارد. نکاتی که در این قسمت باید رعایت شود عبارتند از:

عنوان جذاب مقاله

  • عنوان باید آنقدر جذاب باشد که سبب جذب بازدید کننده شود.
  • توضیحات متا نباید بسیار طولانی باشد. به این دلیل که توضیحات طولانی به طور کامل در قسمت اولیه نشان داده نشده و نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.
  • توضیحات باید به صورت مختصر و مفید باشد که بازدیدکنندگان را از این طریق به سایت هدایت کند.
  • توضیح باید به صورت کاملاً جذاب بوده و در آن از کلماتی مانند کامل، جامع، گام به گام، بهترین، اولین، تنها و… استفاده شود که به جذب مخاطب کمک بسیار زیادی می کند.
  • از کلمه کلیدی خود حتماً در اوایل توضیحات متا استفاده کنید.
  • سعی کنید بیشتر از سه بار از کلمه کلیدی خود در توضیحات متا استفاده نکنید.
  • از تکرار بی هدف انواع کلمات در محتوای خود اجتناب کنید.

لینک سازی داخلی مفید و لینک دهی به مقالات مرتبط

گاهی در توضیح مطلب هایی که گفته می شوند، لازم است که درباره بعضی از موضوعات، توضیحات بیشتری داده شود. اگر در مورد آن موضوع قبلا مقاله این کامل تهیه کرده اید، بهتر است که آن را لینک سازی کرده و اگر در آینده این مقاله آماده شد حتماً لینک سازی مجدد را انجام داده و بازدیدکنندگان سایت را به مطالب دیگر خود ارجاع دهید.

گاهی نیاز است که مخاطبان سایت خود را به وب سایتی دیگر ارجاع دهید. در این صورت نیز استفاده از لینک سازی و هدایت کاربر به آن صفحه، به خصوص اگر در وب سایت های معتبر و مشهوری باشند، ارزش محتوایی شما را بالاتر می برد. در صورتی که از لینک سازی برای یک سایت دیگر استفاده می‌کنیم برای حفظ ارزش سئو صفحه خود از لینک No-follow استفاده کنید اما لینک سازی داخلی برای سایت خود را همواره به صورت follow انجام دهید.

لینک سازی داخلی باعث می‌شود که کاربران در بین وبسایت های شما در گردش بوده و به موتور جستجو اثبات شود که بین مقالات وب سایت شما ارتباط معناداری وجود دارد. این لینک سازی نشان دهنده قدرت وبسایت شما در یک زمینه خاص و یک نوع محتوای کامل و جامع می باشد.

نکته: لینک سازی بیش از حد ممکن است باعث اثرگذاری عکس بر روی محصول های محتوای شما شود. بنابراین در لینک دهی و لینک سازی، به جا و در راستای ارائه توضیحات بیشتر و مرتبط استفاده کنید.

آیا به متخصص سئو – SEO نیاز دارید؟

تصمیم گیری برای استخدام سئو یک تصمیم بزرگ است که می تواند به طور بالقوه سایت شما را بهبود ببخشد و در وقت صرفه جویی کند، اما همچنین می تواند به سایت و اعتبار سایت آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که در مورد مزایای احتمالی و همچنین آسیب هایی که یک متخصص سئو – SEO غیر مسئول می تواند به سایت شما وارد کند تحقیق کنید. بسیاری از سئوکاران و سایر شرکت ها و مشاوران خدمات مفیدی را برای دارندگان وب سایت ارائه می دهند، از جمله:

  • مروری بر محتوای سایت یا ساختار سایت شما
  • مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: به عنوان مثال، میزبانی، تغییر مسیرها، صفحات خطا، استفاده از JavaScript و css
  • توسعه محتوا وب سایت
  • مدیریت کمپین های توسعه تجارت آنلاین (تبلیغات)
  • بررسی کلید واژه های آموزش سئو
  • تخصص در بازارهای مختلف و جغرافیای خاص

خودتان شروع به سئو سایت کنید

اگر یک شغل محلی کوچک داشته باشید، احتمالاً می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید.

در اینجا چند منبع خوب آورده شده است:

  • آموزش از طریق آپارات
  • آموزش از طریق یوتیوب
  • بهبود نتایج از طریق سرچ کنسول

به یاد داشته باشید که دیدن نتایج برای شما زمان می برد: به طور معمول از چهار ماه تا یک سال از زمانی که شروع به ایجاد تغییرات می کنید تا زمان دیدن نتایج.

اگر فکر می کنید که هنوز به یک سئوکار حرفه ای نیاز دارید، در مورد چگونگی انتخاب سئو کار خوب و مسلط جستجو کنید.

انتخاب سئو کار برای بهینه سازی سایت

اگر به فکر استخدام SEO کار هستید، هرچه زودتر بهتر است. زمان بسیار خوب برای استخدام زمانی است که قصد طراحی مجدد سایت را دارید یا قصد راه اندازی سایت جدید را دارید. به این ترتیب، شما و سئو کار سایت خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما از پایین به بالا و مرتب و اصولی برای موتور جستجو طراحی شده است. با این حال، یک SEO کار خوب می تواند به بهبود سایت موجود نیز کمک کند.

۱- متعهد به اجرای تغییرات توصیه شده باشید. ایجاد تغییرات پیشنهادی توسط یک سئوکار وقت و تلاش نیاز دارد. اگر قرار نیست برای انجام این تغییرات وقت بگذارید، استخدام یک حرفه ای ارزش ندارد.

۲- با SEO کار احتمالی خود مصاحبه کنید. برخی از سوالات مفید برای پرسیدن شامل موارد زیر است:

  • آیا می توانید نمونه کارهای قبلی خود را به من نشان دهید؟
  • آیا شما از قوانین Google Webmaster پیروی می کنید؟
  • آیا از خدمات مکمل یا بازاریابی آنلاین برای تکمیل جستجوی ارگانیک خود ارائه می دهید؟
  • شما انتظار دارید چه نوع نتایجی را مشاهده کنید و در چه بازه زمانی؟
  • موفقیت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • تجربه شما در کسب و کار من چیست؟
  • تجربه شما در کشور من چیست؟
  • چگونه می توانم انتظار برقراری ارتباط با شما را داشته باشم؟ آیا تمام تغییراتی که در سایت من ایجاد کرده اید را با من به اشتراک خواهید گذاشت و اطلاعات مفصلی درباره توصیه های خود و استدلال آنها را ارائه خواهید داد؟
  • آیا SEO کار به شما و کسب و کار شما علاقه مند است یا خیر. اگر علاقه ای ندارند، شخصی را پیدا کنید که علاقه مند باشد.

سئو کار سایت شما باید سوالاتی از این قبیل را از شما بپرسد مانند:

  • چه چیزی کسب و کار یا خدمات شما را برای مشتریان منحصر به فرد و ارزشمند می کند؟
  • مشتری های شما چه کسانی هستند؟
  • تجارت شما چگونه درآمد کسب می کند و نتایج جستجو چگونه می تواند کمک کند؟
  • از چه کانال های تبلیغاتی دیگری استفاده می کنید؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟

۳-منابع SEO کار خود را بررسی کنید. از مشتریان قبلی بپرسید آیا احساس می کنند این SEO کار خدمات مفیدی را ارائه می دهد، کار با آن آسان است و نتایج مثبتی به همراه دارد یا نه.

۴- برای سایت خود درخواست سئوکار فنی را جستجو کنید و با آنها مشاوره کنید تا بدانید که آنها فکر می کنند باید چه کاری انجام شود، و اینکه چه نتیجه ای باید انتظار داشته باشد. احتمالاً باید هزینه این کار را پرداخت کنید. احتمالاً باید مجوز دسترسی فقط خواندنی به سایت خود را در Search Console داشته باشید. (در این مرحله به آنها اجازه نوشتن ندهید.) SEO کار احتمالی شما باید بتواند ارزیابی های واقع بینانه ای از پیشرفت و برآورد کار انجام شده را به شما ارائه دهد. اگر آنها به شما تضمین می دهند که تغییرات آنها در نتیجه جستجو رتبه اول را به شما می دهد، شخص دیگری را پیدا کنید.

۵- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید استخدام کنید.

مشاوره طراحی سایت و سئو

موارد احتیاط در سئو سایت

در حالی که سئوکاران می توانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند، برخی از سئوکاران غیراخلاقی با استفاده از اقدامات بازاریابی بیش از حد تهاجمی و تلاش برای دستکاری نتایج موتور جستجو به روش های غیرمنصفانه، چشم این صنعت را سیاه کرده اند. عملکردهایی که رهنمودهای ما را نقض می کنند ممکن است منجر به تعدیل منفی حضور سایت شما در Google یا حتی حذف سایت شما از فهرست ما شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • یکی از کلاهبرداری های رایج ایجاد دامنه های “سایه” است که کاربران را با استفاده از هدایت های فریبنده به یک سایت هدایت می کند.
  • روش غیرقانونی دیگر قرار دادن صفحات “درب ورودی” پر از کلمات کلیدی در سایت مشتری در جایی است. اما موذیانه تر این است که این صفحات ورودی اغلب حاوی پیوندهای پنهانی به سایر مشتریان SEO نیز هستند. اینگونه صفحات ورودی محبوبیت پیوند یک سایت را از بین می برد و آن را به سمت جستجوگرها و سایر مشتریان آن هدایت می کند، که ممکن است شامل سایت هایی با محتوای ناخوشایند یا غیرقانونی باشد.
  • سرانجام، از درگیر شدن در طرح های پیوند مانند خرید پیوند از سایت های دیگر برای افزایش رتبه خودداری کنید. این خلاف دستورالعمل های کیفیت Google است و می تواند منجر به یک اقدام دستی علیه برخی یا تمام سایت شما شود، که تأثیر منفی بر رتبه بندی سایت شما خواهد داشت.

رهنمودهای مفید برای سئو سایت

  • مواظب تبلیغات ایمیلی فیک و خارج از قواعد گوگل باشید.
  • هیچ کس نمی تواند رتبه #۱ در Google را تضمین کند.
  • مراقب شرکت ها و مشاورانی باشید که به روشنی توضیح نمی دهد که آنها قصد انجام چه کاری را دارند.
  • هرگز نیازی به لینک دادن به یک SEO کار نیست.
  • عاقلانه انتخاب کنید.
  • مطمئن باشید که پول به کجا می رود و چطور خرج می شود.

در چه موارد دیگری باید مراقب باشید؟

  • مالک دامنه های سایه است
  • پیوندهای سایر مشتریان خود را در صفحات ورودی سایت سایه می گذارد
  • بین نتایج جستجوی واقعی و تبلیغاتی که در صفحات نتایج جستجو نشان داده می شود ، تفاوتی قائل نمی شود
  • رتبه بندی را تضمین می کند.
  • با چندین نام مستعار یا جعلی کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *