آموزش سئو سایت فروشگاهی
با افزایش تقاضای مردم برای خرید اینترنتی از طریق سایت ها تعداد سایت های فروش محصولات به صورت اینترنتی افزایش یافته است. زیاد بودن محصولات و همچنین سایت های فروش این محصولات، سایت های فروشگاهی را ملزم میکند که برای سئوی سایت خود حساسیت بیشتری را اعمال کرده و برای داشتن فروش بیشتر سایت خود را بهینه سازی کنند.
فرشگاه های اینترنتی که محصولاتی را می فروشند سود بسیار بالایی ندارند و از آنجایی که تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارد و هر سایت نیاز دارد که نسبت به رقبای خود جایگاه بهتری را داشته باشد؛ بهترین راه جذب تعداد زیاد کاربران به صورت دائمی، رایگان و هدفمند با انجام دادن روش های سئو می باشد. مجموع این موارد صاحبان سایت های فروشگاهی را ملزم می کند تا سئوی سایت را به طور کامل آموزش ببینند.
نحوه سئو سایت فروشگاهی
-همچنان از اصلی ترین موارد در سئو انتخاب کلمات کلیدی می باشد. در سئوی سایت فروشگاهی نیز این مسئله بسیار مهم است اما باید کمی زیرکانه تر از سایر محتواها کلمات کلیدی انتخاب شوند. برای مثال می توان با استفاده از کلماتی مثل: ارزان/ تخفیف/ هدیه/ ارسال رایگان و مواردی از این قبیل در کنار نام محصول توجه کاربران را جلب کرده و باعث افزایش نرخ کلیک شد.
-طبق تحقیقات و منابع آماری معتبر فروشگاه هایی که میانگین طول محتوای آنها درباره بررسی محصولات بیشتر بوده اند در جستجوهای گوگل رتبه بهتری را کسب کرده اند.
-بالا بودن تعداد نظرات تاثیر بسیار مثبتی بر سئوی سایت فروشگاهی دارد. نظرات نیز جزئی از محتوا محسوب میشوند و افرادی که قصد خرید محصول را دارند احتمالاً نظرات را به طور کامل مطالعه خواهند کرد. میتوانید برای ثبت نظر و دادن امتیاز به سایت و محصول، برای کاربران هدایا و امتیازهای تشویقی در نظر بگیرید.
-محصولاتی که موجودی آنها تمام شده است را از سایت مخفی کنید تا کاربران با دیدن تعداد بسیار زیادی محصول ناموجود از خرید در سایت شما صرف نظر نکنند و همچنین این مسئله به سئوی سایت شما آسیب می زند.
-فروشگاه ها و سایت هایی که مربوط به کسب و کارهای کوچک هستند بهتر است از سئوی محلی استفاده کنند. به عنوان مثال اگر صاحب یک رستوران، یک کافی شاپ یک مغازه و … هستید، نقشه خود را در گوگل ثبت کنید تا در جستجوی افراد محلی ظاهر شوید. ثبت نقشه در گوگل کار سختی نمی باشد اما بعد از ثبت با جستجوهای مرتبط به کسب و کار شما توسط افراد آن منطقه به احتمال زیاد آدرس شما نشان داده خواهد شد.
آموزش سئو فروشگاهی
تمامی نکاتی که در نحوه سئو سایت های فروشگاهی توضیح دادیم باید در ایجاد یک سایت فروش محصولات به صورت اینترنتی رعایت شود. بعد از استفاده از این موارد و نکات ساختار و معماری سایت فروشگاهی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. معماری سایت یعنی صفحات محصولات و دسته بندی ها تنظیم شده باشد، هدف اصلی معماری سایت این است که کاربران بدون مشکل در کوتاهترین زمان ممکن به محصول مورد نظر خود دستیابی پیدا کنند.
در عصر جدید با افزایش تکنولوژی ها و افزایش سرعت در انجام کارها افراد خواهان این هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین زحمت به خواسته خود دست پیدا کنند. اگر دسترسی به محصول شما پیچیده باشد و کاربر نیاز به تعداد کلیک بالا داشته باشد از نظر سئو رتبه پایین تری را دریافت کرده و در نتایج جستجوی گوگل سخت تر پیدا خواهید شد.
ساختار سایت باید بسیار ساده باشد و هیچ صفحه ای بیشتر از ۳ کلیک از سایر صفحات فاصله نداشته باشد. صفحه اصلی سایت باید به تمام صفحات دسته بندی اصلی لینک دهی داخلی داشته باشد، همچنین بهتر است که صفحات معرفی بهترین محصولات در صفحه اصلی لینک دهی داشته باشند.
برای صفحات و محصولات مهم باید عنوان ها و توضیحات منحصر به فردی در یک سایت فروشگاهی نوشته شود. منظور از صفحات مهم سایت فروشگاهی صفحاتی می باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها هدف گذاری شده اند.
بهتر است که کلمات کلیدی خود را ابتدای عنوان به کار ببرید و بعد از آن توضیحات را ارائه کنید؛ اگر مزیت رقابتی دارید حتماً ذکر کنید چون این مسئله همانطور که گفته شد به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند.
دقت داشته باشید که یکی از فاکتورهایی که تاثیر بسیار مثبتی بر سئوی سایت فروشگاهی دارند URL های کوتاه و شامل کلمات کلیدی می باشد کوتاه و ساده بودن این URL ها باعث می شود که هم سایت شما بهینه سازی شود و هم اینکه در ذهن کاربر راحت تر ثبت خواهد شد.
سئو سایت های فروشگاهی
بسیاری از افراد برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات، به سراغ موتورهای جستجو به ویژه مهمترین آن گوگل میروند. افراد در سایت های فروشگاهی به دنبال محصولات، نکات خاص و ویژه آن ها، مقایسه آن ها با سایر محصولات مشابه و … هستند که به آن ها برای تصمیمگیری یک خرید اصولی کمک می کند.
در این حالت اگر وب سایت شما در نتایج اولیه گوگل نمایش داده نشود یعنی از دست دادن بخش بسیار زیادی از مشتریان خود که در نتیجه باعث افت سایت شما و کاهش خرید در سایت شما خواهد شد. یک مثال جالب وچود دارد: سایت فروشگاهی بدون سئو همانند مغازه زدن در وسط بیابان می باشد. همانقدر بی هدف و همانقدر بی نتیجه!!
موارد و نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در در سئوی سایت مورد توجه قرار بگیرد:
-سایت فروشگاهی باید به صورتی باشد که کاربر به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کنند و به راحتی بتوانند آن را بخرد و به یاد داشته باشید که فرآیند خرید باید آسان و سریع باشد در غیر اینصورت احتمال از دست دادن مشتری بسیار بالا می باشد.
-امروزه اکثر افراد برای استفاده از از سایت ها و خرید کردن از سایت های اینترنتی از گوشی ها و تبلت های خود استفاده می کنند، بنابراین نکته بسیار مهم این می باشد که حتما سایت شما بر روی انواع گوشی و تبلت مناسب بوده و همانند زمان استفاده از سیستم تمامی محتواها و موارد موجود در سایت شما به کاربر نشان داده شود.
به طور کلی جلب اعتماد مشتری احتمال خرید افراد را بالا می برد این جلب اعتماد از روشهای گوناگونی صورت می گیرد یکی از از مهم ترین این روش ها این است که خود گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر به کاربر ارائه کند؛ در این صورت احتمال خرید فرد بسیار بالاتر خواهد بود.