اگه بخوایم کلی نگاه کنیم، آره. ولی وقتی که جزئی به این داستان نگاه می کنیم، نه نیازی نیست!
شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسه. ولی بیاین بررسیش کنیم. برای بررسی این مورد، باید به سراغ روند کار موتور جستجو بریم. در کل روند کار موتور جستجو به سه مرحله
زیر تقسیم میشه:
- کراول
- ایندکس
- رنکینگ
یعنی توی همون اولین مرحله، رباتهای گوگل، صفحات رو بررسی (کراول) میکنن. پس میشه گفت که گوگل در هر صورت، لینک شما رو میبینه و نیازی نیست که همیشه
ایندکس بشه. البته اینکه نیازی نیست ایندکس بشن، مربوط به لینک سازی رایگان مثل لینک سازی پروفایلی یا کامنت و … هستش!
اصلا حتی فرض کنین که این لینک ها، ایندکس هم بشن. خوب تا وقتی که همون صفحات، ورودی گوگل نداشته باشن، چه تاثیری داره؟ هیچی!
ولی داستان رپورتاژ فرق میکنه! اگه شما جزو دسته افرادی هستین که فقط یک رپورتاژ میرین که فقط یک ریفر دامین بیشتر داشته باشین، پس همون بهتر که ریپورتاژ نرین.
رپورتاژهای شما باید ورودی داشته باشن و اگه این اتفاق بیفته، تاثیرات هزار برابری براتون داره! پس توی این لحظه، نیازه که حتما ایندکس بشن.
در کل بزارید این بحث رو اینجوری براتون تموم کنم:
اگه قراره از بک لینکی که ساختین ورودی بگیرین، پس باید حتما ایندکس بشه و اگه قرار نیست ورودی بگیرین، هیچ فرقی نداره که ایندکس بشه یا نه!