گزارش سئو

چگونه گزارش سئو بنویسیم
چگونه گزارش سئو بنویسیم

گزارش سئو چیست

در واقع تمام افرادی که کار سئوی سایت خود را انجام داده یا آن را به شخص دیگری واگذار می کنند، تمایل دارند که بدانند روش در پیش گرفته شده درست است و به طور برای این سایت مناسب است یا خیر! و همچنین افراد تمایل دارند بندانند که، میزان پیشرفت حاصل شده، چه مقدار می باشد!

در واقع گزارش کار سئو نشان می‌دهد که چگونه اقدامات انجام گرفته شده در ارتقای تجارت و فروش آن سایت، تاثیر گذاشته است و به طور کلی روند انجام فعالیت ها و بازخورد آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در واقع گزارش کار می‌تواند نقاط قوت و ضعف سئوی سایت را به شما نشان دهد و میزان بهینه سازی سایت را بررسی کند. برای تهیه گزارش سئو باید اطلاعات و معیارهایی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، در گزارش لحاظ شود. نکته کلیدی در انتخاب معیارهای مورد بررسی این است که معیارهای انتخاب شوند که با آن کسب و کار ارتباط داشته و بر روی آن تاثیر گذار می باشند!

گزارش سئو باید به صورت بسیار خلاصه به این موارد اشاره کند:

  • چه پیشرفتی حاصل شده است؟
  • چه اقداماتی انجام شده و چه تاثیراتی داشته است؟
  • پیشنهاداتی برای رشد و پیشرفت بیشتر

معیارهای مناسب برای تهیه گزارش سئوی سایت

۱) کلمات کلیدی: همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های سئو در هر سایتی کلمه کلیدی و رتبه در گوگل و میزان ورودی از آن کلمه کلیدی می باشد. بنابراین این پارامتر می‌تواند یکی از قسمت‌های پراهمیت در تهیه و تکمیل گزارش سئو باشد‌.

۲) لینک دهی ها: انواع لینک ها چه داخلی و چه خارجی بر روی سئوی سایت شما بسیار تاثیر گذار می باشد و بنابراین بررسی میزان ورودی از لینک سازی ها می تواند معیار خوبی برای بررسی و ثبت گزارش سئو باشد.

۳) زمان صرف شده: یکی از نکات بسیار پر اهمیت در سایت ها زمانی است که کاربر در هر صفحه از سایت صرف می کند. یعنی هر چه میزان صرف زمان در یک صفحه از سایت بالاتر باشد، بر روی رتبه بندی آن سایت تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند یکی از پارامترهای بررسی و گزارش سئو باشد.

۴) سرعت زیاد: سرعت یکی از معیارهایی است که بالا بودن آن تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه بندی سایت در جستجوهای گوگل دارد و بهتر است که در گزارش کارهای سئو ثبت شود.

۵) نرخ تبدیل: در نهایت هدف هر سایت این می باشد که میزان مخاطبان و کاربرانی که به سایت وارد می شوند را به مشتریان و حتی مشتری ثابت خود تبدیل کند. به این موضوع نرخ تبدیل می گوییم که در واقع هرچه نرخ ‌تبدیل بالاتر باشد، میزان مشتریان سایت بیشتر خواهد شد و یکی از معیارهای بسیار پر اهمیت در تهیه گزارش های سئو می باشد.

یعنی در واقع هرچه که این میزان بالاتر باشد، نشان دهنده بهینه تر بودن سایت می باشد و این مسئله نشان دهنده این است که سئوکار تا چه اندازه کار خود را خوب انجام داده است.