سئو تکنیکال

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال این سئو در واقع مراحل بهینه سازی سایت برای ایندکس سریع تر و تشخیص راحت تر برای موتور های جستجو گفته می شود. برای مثال بهینه سازی کدها، نقشه های ساخت و زیرساخت های آن که باعث افزایش سرعت سایت و فهم بهتر محتوا برای ربات های موتور جستجو می شود؛ سئو تکنیکال نام دارد.

سئو تکنیکال چیست؟

این سئو در واقع ارتباط چندانی به متن محتوا و محصول ارائه شده ندارد و بیشتر به زیرساخت های وب سایت مرتبط می باشد. علت انتخاب نام تکنیکال یا فنی این است که زیرساخت های سایت را در بر می‌گیرد.

چرا سئو تکنیکال ؟

سایت هایی که فعالیت مرتبط با بازاریابی محتوا دارند قبل از هر چیز، به یک بستر قدرتمند و یک سایت استاندارد برای شروع فعالیت نیاز خواهند داشت. بستر قدرتمند و استاندارد یعنی:

  • کد نویسی های سایت استاندارد سازی شده باشد
  • در طراحی سایت از اصول سئو استفاده شده باشد
  • به صورت استاندارد نشانه گذاری های مناسب و مفیدی برای سایت گذاشته شده باشد
  • سرعت سایت بهینه سازی شده باشد
  • و …

مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم.

چک لیست سئو تکنیکال

Accessibility Content
  1. robots.txt
  2. javascript coding
  3. user agent
  4. 404 error page
  1. duplication issues
  2. anchor text
  3. alt tags
Navigation Structured data
  1. site architecture
  2. page depth
  3. internal linking
  1. schema.org
  2. data highlighter (google webmaster tools)
Off-page factors Indexing
  1. inbound link
  2. outbound links
  3. traffic analysis
  1. site indexing
  2. google webmaster tools
  3. sitemap.xml
Meta-tags On-page factors
  1. page title
  2. mata descriptions
  3. geo-tags & microformats
  4. canonical use
  1. w3c compliancy
  2. 404 error page
  3. header tags
  4. page speed

۵ قدم برای سئو تکنیکال در شرکت سنتر سئو

۱ دامنه اصلی سایت:

اولین قدم و نکته مهم در این سئو انتخاب دامنه اصلی سایت می باشد که در واقع پیشوند اصلی امنیتی برای سایت شما می باشد.

www.centerseo.ir

اگر این مرحله را برای سایت خود، انجام ندهید گوگل آدرس های مختلف وب سایت شما را به عنوان سایت هایی که دارای محتوای تکراری هستند شناسایی می کند و این مسئله باعث افت رتبه سایت شما می شود. پس این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید به آن دقت شود!

۲ معرفی به گوگل:

در واقع همه روش های سئو برای این است که گوگل سایت شما را به عنوان سایت های برتر در قسمت‌های بالاتر جستجوها نشان دهد. پیش نیاز این بررسی از سمت گوگل این است که در قسمت کدهای سایت خود اجازه بررسی سایت را به گوگل داده باشید.

معرفی سایت به موتور های جستجو به خصوص گوگل

باید بدانید که اکثراً سایت‌های وردپرسی به صورت پیش فرض این اجازه را صادر نمی کند؛ بنابراین شما باید مطمئن شوید که اجازه ایندکس را به ربات های موتور جستجو داده باشید و تیک مربوط به آن را روشن کرده باشید!

۳ افزایش سرعت سایت:

در زندگی روزمره اکثر افراد به دنبال سریع ترین راه برای پیدا کردن جواب می باشند. بنابراین کاهش سرعت سایت و پایین بودن آن باعث می‌شود افراد از سایت شما نارضایتی داشته باشند و به همین علت از سایت شما خارج شوند؛ با افزایش خروج از سایت کاربران، نرخ پرش نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه گوگل رتبه خوبی را در نتایج به شما نخواهد داد.

بهینه سازی سرعت سایت سنتر سئو

نکته: برای افزایش سرعت سایت بهتر است که از افزونه ها و سایر موارد مرتبط به درستی استفاده کنید.

۴ فعال بودن ssl:

به علت حساسیت گوگل بر روی امنیت اطلاعات کاربران شاید باید بگوییم که نداشتن این ویژگی مساوی با مرگ پیج شما خواهد بود!! به علت اینکه با غیرفعال بودن ssl کاربران به محض ورود به سایت شما با ارور سایت ناامن روبرو خواهند شد و این مسئله تاثیر بسیار زیادی را بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت.

اس اس ال رایگان سنتر سئو

۵ ساختار تگ های H:

تگ های heading از سری تگ هایی هستند که در محتوای صفحات شما حتماً به کار برده خواهند شد. این تگ ها بر سئوی سایت تاثیرات بسیار زیادی دارد، چون باعث دسته بندی مطالب و فهم بهتر آنها خواهد شد.

تگ اچ تی ام ال - سنتر سئو

در واقع برای همه عناوین و سرتیتر هایی که در سایت قرار گرفته می‌شود از این تگ استفاده می‌شود. برای اطمینان از درستی این ویژگی، باید تمامی صفحات سایت خود را بررسی کنید

و مطمئن شوید که از تگ h1 فقط یک بار و از سایر تگ ها به صورت صحیح استفاده شده باشد، اگر از تگ h1 استفاده نشده باشد و یا چندین بار در یک صفحه استفاده شود بر سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.

نکات ریزی برای افزایش اعتبار سئو تکنیکال وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

با اینکه محتوا تأثیر چندانی بر سئوی تکنیکال ندارد، اما استفاده از محتواهایی که از دیگر سایت ها کپی شده و در صفحات سایت شما قرار گرفته باشد؛ می تواند تاثیر منفی بر سئوی سایت شما داشته باشد.

همچنین باید توجه داشته باشید که محصولات و مطالب صفحات مختلف سایت خودتان نیز کپی شده نباشند و عیناً خود آن تصاویر و مطالب ثبت نشده باشد. صفحاتی از سایت خود را که نسبتاً کم محتوا و بی ارزش هستند از سایت خود حذف کنید؛ چون این سری مطالب به سئوی سایت ضربه خواهد زد!

در آخر به علت پیشرفت و تغییرات سریع الگوریتم های گوگل، بهتر است علم خود را به روز نگه دارید، تا بتوانید بر سئوی سایت خود تاثیرات خوبی بگذارید و در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی را کسب کنید!!