سئو داخلی

سئو داخلی چیست

بعد از تولید محتوای جذاب شما باید کاری کنید که کاربران محتوای شما را ببینند و از آن به طور کامل استفاده کنند. برای این کار بهتر است که از قوانین سئو داخلی و بهینه سازی سایت استفاده کنید و به طور کامل آنها را رعایت کنید تا موتورهای جستجو شما را شناسایی کرده و در هنگام جستجوی محصولات و محتوای مرتبط با سایت شما، سایتتان را به کاربران معرفی کنند.

تکنیک ها و تاکتیک هایی که به رتبه بندی یک صفحه در داخل سایت کمک می کند، سئو داخلی نامیده می شود که به طور کلی، فرآیندی است که باعث می شود سایت بهینه سازی شده و بعد از بهینه سازی صفحات، برای کسب رتبه بهتر از موتورهای جستجو و قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل آماده شود.

سئو داخلی

لینک سازی داخلی چیست

لینک سازی داخلی در واقع صفحات یک وب سایت را به همدیگر متصل می کند. سایت هایی که زیر صفحه های مختلفی دارند از این روش استفاده می کنند، در واقع لینک سازی داخلی به معنی اتصال صفحه ای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت می باشد که کاربران با کلیک کردن بر روی این سری لینک ها به بخش های مرتبط دیگر و بخش های مختلف سایت شما منتقل می شوند. در واقع کاربری که وارد سایت شما می شود با خواندن یک مطلب، به احتمال زیاد به سایر مطالب مشابه و مربوطه در سایت شما نیز علاقمند می باشد، بنابراین لینک سازی داخلی علاوه بر اینکه ساختار سایت شما را شفاف می کند و به کاربر کمک می کند که راحت تر مطالب سایت شما را پیدا کرده و از آن ها استفاده کند، سایت شما از نظر سئو نیز رتبه بهتری خواهد داشت و این موضوع باعث می شود در نتایج گوگل رتبه بهتری را داشته باشید.

آموزش سئو داخلی سایت

بخش های زیادی در سئو داخلی وجود دارد که باید به آنها دقت زیادی داشته باشید:

  • عنوان صفحه

از مهم ترین فاکتورهای سئوی داخلی می باشد عنوان صفحه باید شامل کلمات کلیدی و مهم باشد، باید توجه داشته باشید که کلمات کلیدی را با تحقیق زیاد و صحیح انتخاب کنید. کلمات کلیدی باید طوری باشند که با جستجوهای مرتبط با موضوع شما صفحه شما شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.

  • تگ توضیحات (متا تگ)

این توضیحات باید کاملا با کلمه کلیدی شما همخوانی و مطابقت داشته باشد و اگر تناسبی بین عنوان و توضیحات متا وجود نداشته باشد سایت شما اسپم شناخته خواهد شد. توجه داشته باشید که در این توضیحات از کلمه کلیدی استفاده شود.

  • ساختار url

در ساختار صفحه سایت باید از لینک های کوتاه و مشخص استفاده شود هر چند که این موضوع تنها عامل موثر در این نوع سئو نمی باشد اما باعث بهینه شدن آدرس صفحه شما می شود.

  • تگ های متن (تگ هدینگ)

که از تگ ۱ تا ۶ وجود دارد، علاوه بر اینکه محتوا را قسمت بندی می کنند، خوانایی متن را برای کاربر بیشتر می‌کند و بر سئوی سایت نیز اثر بسیار مطلوبی خواهد داشت.

  • عکس

بسیاری از افراد در بین محتوای خود از عکس ها برای افزودن جذابیت استفاده می‌کنند. بهترین کار این است که عکس ها نیز از نظر سئو بهینه سازی شده باشند. مواردی در بهینه سازی عکس وجود دارد که باید به آن توجه شود:

ویژگی Alt که زمانی که عکس بارگذاری نشود، نوشته به جای آن نمایش داده می شود.

ویژگی Title که توضیحات متن را هنگامی که موس روی عکس قرار می گیرد به شما نشان می دهد

  • لنیک دهی خارجی

با وجود اینکه لینک دهی از سایت های دیگر بسیار اهمیت دارد اما یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی ارتباط بین صفحات یک سایت می باشد این نوع لینک دهی علاوه بر این که باعث راحتی کار کاربران می شود، باعث می شود موتورهای جستجو نیز ارتباط تمامی صفحات را متوجه شوند.

سئو on page

در واقع این سیستم از مهمترین انواع سئو سایت است. برای این که بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و همچنین رتبه بهتری را در جستجوهای گوگل کسب کنید باید با بهترین تاکتیک های ممکن و استفاده از استراتژی های قوی امتیاز سایت خود را بالاتر برده و بتوانید رتبه بهتری را در موتور جستجوی گوگل به سایت خود اختصاص دهید.

وب سایت شما باید ایده آل باشد و مواردی را رعایت کند که شاید کمتر به آنها توجه می شود:

  • سایت شما در مورد یک موضوع خاص باشد و به طور کلی منظور این است که سایت شما طبقه‌بندی شده و هر صفحه منحصر به فرد باشد.
  • بهتر است که محتوا های شما منحصر به فرد باشند و از محتوای تکراری یا محتوای سایر سایت ها استفاده نکنید.
  • باید دسترسی کاربران به تمامی صفحات به صفحه اصلی و همچنین برعکس بسیار آسان و سریع صورت بگیرد. بنابراین لینک دهی داخلی باید منظم و کامل انجام شود.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

لینک دهی داخلی برای اتصال صفحات خود سایت شما استفاده می شود. به عنوان مثال انتقال از صفحه اصلی به صفحه محصولات یا صفحه تماس با ما

لینک های خارجی در واقع دامنه یک سایت را به سایت منبع متصل می کند. در واقع اگر سایت شما به هر سایت دیگری متصل شود لینک دهی خارجی نام دارد که بیشتر محتوا را به سایت اصلی (منبع) آن ارتباط می دهد.

هر دو روش، لینک دهی داخلی و خارجی با توجه به کاربردی که دارند و همچنین محتوای سایت مربوطه تاثیرات متفاوتی را بر روی سئوی سایت اعمال می‌کنند. از نظر موتورهای جستجو لینک های خارجی نسبت به لینک های داخلی قدرتمند تر می باشند. همچنین از نظر رتبه بندی نیز لینک های خارجی بسیار متفاوت تر و موثرتر از لینک های داخلی می باشند.

موثرتر بودن لینک های خارجی نشان دهنده تاثیر کم لینک های داخلی نمی‌باشد. لینک دهی داخلی ساختار سایت شما را تشکیل می دهد و اطلاعات را در یک نوار منو قرار می دهد و این موضوع هم ظاهر سایت را بهتر کرده و هم به کاربر امکان می‌دهد تا با لینک های داخلی به راحتی بتوانند تمامی عناوین و مطالب و محصولاتی که در سایت وجود دارد را مشاهده کند. استفاده از لینک های داخلی و نوار منو هم به کاربر و هم به موتورهای جستجو همه صفحات سایت را نشان می دهد و در نتیجه باعث بهینه سازی سایت و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل خواهد شد.